جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد انوری

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تبریز گفت: خط امام به معنای در وسط میدان بودن برای نجات جامعه است و معنویت امام بر این اساس تفسیر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز به‌ نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام محمد انوری، روز گذشته در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد که در مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار  داشت: شناخت ابعاد وجودی امام راحل دشوار است، چرا که جزو افراد کم نظیر به لحاظ شخصیتی، معنوی، علمی و سیاسی هستند که در تاریخ شیعه به عرصه آمده‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در خصوص رابطه امام راحل و انقلاب اسلامی، بیان کرد: انقلاب اسلامی یکی از مصادیق شجره طیبه بوده و امام راحل ریشه این درخت تنومند هستند؛ حرکت امام (ره) یکی از حرکات بی نظیر در تاریخ شیعه و اسلام بوده که موجب احیای مجدد اسلام و جان گرفتن امت اسلامی شده است.

وی افزود: ما تا قبل از امام راحل دارای قرآن و نهج البلاغه بودیم اما همه این‌ها در تاریکی مانده بودند؛ امام (ره) همچون خورشید تابانی بودند که نورافشانی کرده و ما را احیا کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با بیان اینکه معنویت امام معنویت کنار کشیدن نبوده، بلکه در وسط میدان بودن برای نجات جامعه است، گفت: امام راحل با طاغوت و استکبار کنار نیامده و معنویت امام بر این اساس تفسیر می‌شود.

وی افزود: همه حرکات ما نیز که خود را پیروان امام (ره)می دانیم، در مسائل خارجی، داخلی و همه ابعاد باید بر مبنای توحید و معنویت بوده و دراین صورت است که اسلام ناب محمدی محقق می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha