پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه محمود آباد

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امام خمینی(ره) در زهد و تقوا نظیر نداشتند، افزود: ایشان لحظه ای از دل سپردن به خداوند متعال غافل نبودند و همین امر رمز موفقیت ایشان در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد، امشب در مراسمی که به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام پانزدهم خرداد در این شهرستان برگزار شد با بیان این که امام خمینی(ره) مسیر حق و حقیقت را به ملت های آزادی خواه جهان نشان داد، گفت: امام راحل با دل سپردن به خداوند متعال انقلابی عظیم را در جهان پر غوغای آن سال ها به پیروزی رساند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) در زهد و تقوا نظیر نداشتند، افزود: ایشان لحظه ای از دل سپردن به خداوند متعال غافل نبودند و همین امر رمز موفقیت ایشان در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که انسانی که دل به خداوند متعال می دهد و به حمایت های الهی اطمینان کامل دارد هیچ گاه ترس در او راه ندارد، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با پشتوانه الهی در برابر همه قدرت های جهانی ایستاد و انقلاب اسلامی را در جهان برافراشته نگاه داشت.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که امام خمینی(ره) هیچ گاه در برابر غیر خدا ترس به خود راه ندادند، خاطرنشان کرد: امام راحل در برابر دشمنان دین و اسلام ناب با قدرت ایستادند و از اصل دین و ارزش های الهی دفاع کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اصل و مبنای انقلاب اسلامی بر پایی حکومت دینی بوده است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با هدف احیای دین و معارف الهی نهضت انقلاب را آغاز کردند و با پشتوانه عظیم مردمی توانستند آن را به پیروزی برسانند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امام خمینی(ره) در تمام طول عمر با برکت خود دغدغه دین و اعتلای اسلام ناب را داشتند، بیان داشت: ایشان در مسیر گسترش اسلام ناب و حقیقی در جهان مجاهدت ها و تلاش های بسیاری انجام دادند و توانستند چهره ای واقعی از اسلام ناب را به ملت های جهان نشان دهند.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که دشمنان در طول دوران مبارزات نهضت و همچنین چهار دهه اخیر همواره تلاش کردند تا صدای اسلام و انقلاب به گوش جهانیان نرسد، افزود: علیرغم همه تلاش های مذبوحانه دشمنان، امروز آرمان های اسلام ناب و انقلاب در سراسر جهان نهادینه شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی، تمام برنامه های دشمن در منطقه و جهان را به بن بست کشاند، بیان داشت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان خوار برای خاورمیانه نقشه های بسیاری کشیده بودند که با پیروزی انقلاب، همه نقشه های آنها نقش بر آب شد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود، مسأله ولایت فقیه را یکی از مهم ترین نظریه های مطرح شده از سوی امام خمینی(ره) در دوران تبعیدشان در نجف عنوان کرد و گفت: در چهل سال اخیر ولایت فقیه مبنای تحرک و بالندگی کشور در عرصه های مختلف بوده است.

وی با تأکید براین که امروز پرداختن به افکار و اندیشه های ناب امام راحل در مراکز علمی بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: جهان پر آشوب امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره مندی از اندیشه های ناب امام راحل است.

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز قیام پانزده خرداد اشاره کرد و با بیان این که این قیام مردم نقطه عطفی در تاریخ نهضت انقلاب اسلامی بوده است، گفت: قيام پانزده خرداد، نهضتي برخاسته از متن مردم و نشانگر غيرت ديني آنان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha