پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام شاهبیکی

حوزه/امام جمعه خوسف با بیان این‌که عید فطر زمان شکفتن گل‌های ایمان در دل و جان انسان است، گفت: این عید تحفه خداوند به مؤمنانی است که با سلاح روزه به غبارروبی خانه دل پرداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام حامد شاهبیکی، امام جمعه خوسف، امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر در جمع مردم شهرستان خوسف، با تبریک عید بندگی به همه مومنان از عید فطر، به‌ عنوان روز دریافت جوایز و پاداش روزه‌داران از خداوند متعال یاد کرده و یادآور شد: در این روز جوایز آسمانی و پاداش‌هایی از جنس رستگاری به انسان‌ها هدیه می‌شود زیرا عید فطر، جشن تولد فطرت‌ها است، فطرتی که از غبارها و زنگارها پاک‌شده و اکنون در زیباترین شکل خودنمایی می‌کند.

وی با بیان این‌که عید فطر زمان شکفتن گل‌های ایمان در دل و جان انسان است، مطرح کرد: این عید تحفه خداوند به مؤمنانی است که با سلاح روزه به غبارروبی خانه دل پرداخته‌اند.

امام جمعه خوسف تصریح کرد: یکی از صدقات جاریه مومن، فرزند صالح است و فرزند آوری و تربیت فرزند صالح بایستی مورد توجه قرار گیرد .

حجت الاسلام شاهبیکی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در مورد سالروز قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲، تصریح کرد: در زمان طاعوت نسخه‌های غربی در کشور اجرایی می شد و یکی از برنامه‌ها، جدایی مردم از دین و روحانیت بود که امام خمینی (ره) با آغاز نهضت در سال ۴۲ و سخنرانی تاریخی در مدرسه فیضیه قم باعث دستگیری ایشان و قیام ۱۵ خرداد شد و امروز نیز دشمن با نسخه پیشرفته ۲۰۳۰ وارد صحنه شده که متأسفانه به صورت خزنده رشد می کند و در ماه‌های گذشته شاهد گزارش هایی از برخی مدارس بودیم که مدیران و به خصوص مربیان پرورشی کوتاهی‌هایی در این زمینه کردند، آنها  بیشتر باید مراقب باشند .

وی با تقدیر از حضور پرشور مردم شهرستان خوسف در مراسم بزرگداشت سالگرد امام راحل(ره)، عنوان کرد: مردم ما پس از ۴۰ سال پای عهد و آرمان‌های انقلاب هستند ولی مسئولان کوتاهی می کنند و باید بیشتر به این مردم توجه کنند.

امام جمعه خوسف اشاره ای هم به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد امام راحل(ره) کرد و افزود: "آمریکا دچار افول موریانه‌ای شده و حواس ما باید به این دشمن باشد که اسیر او نشویم".

حجت الاسلام شاهبیکی در پایان با تقدیر از حضور همه مردم و روحانیان شهرستان در برپایی اقامه نمازهای جماعت، جزء خوانی قرآن، افطاری آسان، برنامه های معنوی و به خصوص برنامه ۳۰ شب با قرآن در بوستان مهر شهر خوسف در ماه میهمانی خدا که به عنوان یکی از برنامه های شاخص استان مطرح بود، شاهد حضور و سخنرانی نماینده ولی فقیه درخراسان‌جنوبی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و شهرستانی بودیم و ان شاء الله حضور در مساجد و برنامه های معنوی و قرآنی در طول سال ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/ا

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha