جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی در خطبه نماز جمعه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: ماه رمضان، رسیدن به معارف الهی و سعادت را به جامعه آموخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی، امروز در خطبه های نماز عید فطر در بلوار شهید مدرس جنب مصلای امام خمینی(ره) رشت با تبریک عید سعید به تمام مسلمانان و ملت ایران به ویژه مردم ولایتمدار گیلان با اشاره به ویژگی مومنان روزه دار اظهار کرد: مومن دو مرتبه از یک سوراخ گزیده نمی شود و ماه رمضان به ما آموخت برای رسیدن به معارف الهی و سعادت می توانیم خود را برای ۱۱ ماه دیگر بیمه کنیم.

امام جمعه رشت با تاکید بر حفظ دستاوردهای یک ماه روزه داری توسط مردم مومن، بیان کرد: حیف است انسان مدت یک ماه تلاش کند و بعد دستاوردهای آن را از دست دهد.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی در ادامه به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در سالگرد رحلت امام(ره) اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با روابط سیاسی و اقتصادی در مورد آمریکا تذکر دادند.

وی با بیان اینکه تذکر مقام معظم رهبری برای کسانی است که در داخل، نغمه رابطه با آمریکا را سر می دهند، تصریح کرد: ملت ایران مسلمان هستند و امامان ما به ما زندگی عزت مدارانه را آموختند.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: قرآن و سنت به ما آموخته است صورت خود را قرمز کنید اما دست نیاز به طرف دیگران دراز نکنید.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی همچنین با تاکید براینکه از مسئولان گیلان می خواهیم خود را وقف مردم کرده و به آنها خدمت کنند، یادآور شد: رشت دارای نابسامانی های مختلفی است و امیدوارم شهرداری که انتخاب کردند به تایید برسد.

وی بر خدمت رسانی به مردم توسط مسئولان شهری رشت تاکید کرد و افزود: بعضی از مسائل و مشکلات از جمله پسماند و وضعیت رودخانه های گوهررود و زرجوب موجب نگرانی مردم رشت شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه از استاندار محترم گیلان می خواهیم به تمام فرمانداران تذکر دهد پشت میز خود ننشسته و به روستاها بروند، اظهار کرد: مسئولان اجازه ندهند مردم در انتظار دیدار حتی بخشدار باشند زیرا اگر مسئولی نزد مردم برود بهتر می تواند متوجه مشکلات موجود شود.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: از تمام مسئولان بلندپایه کشور می خواهیم برای وضعیت نابسمان اقتصادی جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه لجام گسیختگی در اقتصاد کشور برای مردم نگران کننده است، تصریح کرد: وضعیت کالا در بازار با توجه به افزایش روزافزون قیمت ها نگران کننده است و انتظار داریم متولیان امر این مشکل را برطرف کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha