پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پروژه ساخت مسجد جدید نورویچ آغاز شد

حوزه/ درحالی که چالش هایی از جمله روبرویی با خرابکاران اسلام هراس از مشکلات پیش رو می باشد، ساخت مسجد یک میلیون دلاری در شهر نورویچ بریتانیا آغاز می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از edp24، پروژه ساخت مسجد، مرکز اسلامی - فرهنگی یک میلیون دلاری در شهر نورویچ در انگلستان آغاز می شود.

مجوز برنامه ریزی و ساخت پیش از این در دسامبر 2017 داده شده بود، اما به دلایل امنیتی ساخت مسجد در آن محل ادامه پیدا نکرد. با این حال به گفته سخنگوی اعتماد اسلامی بنگلادشی در شرق انگلیس، کار ساخت و ساز در حال آغاز بوده و دستورالعمل های لازم به کارکنان ساختمان سازی داده شده است.

در این میان چالش های متعددی پیش رو قرار دارد که رودررویی با اراذل و اوباش اسلام هراس یکی از این مشکلات می باشد.

سخنگو گفت: ما درحال جمع آوری کمک های مالی از میان اعضاء و سازمان های اطراف کشور هستیم که جمعا 800 هزار تا 1 میلیون دلار می شود. و قصد داریم هر چه زودتر کار را شروع کنیم، اگر خرابکاران و اسلام هراسان بگذارند.

مسجد جدید بایستی ظرفیت جمعیت رو به رشد نزدیک به 250 نفری کنونی مسلمانان این منطقه را داشته باشد.

در این میان از آغاز کار ساخت و ساز، مردم محلی با ساخت مسجد موافقت کرده و به مسلمانان خوشامد گفته اند.

گفتنی است این مسجد قرار است یک سالن نمازخانه، یک آشپزخانه، و اتاق هایی مخصوص کارکنان در طبقه اول داشته باشد. در این میان طبقه همکف محل اتاق های مشاوره، ورزشگاه، نمازخانه، و اتاق تشییع جنازه و دفاتر باشد. محل مذکور همچنین دارای 20 فضای پارکینگ خواهد بود و 50 فضای پارکینگ نیز در اطراف کلیسایی در آن نزدیکی در دسترس مسلمانان خواهند بود.

این ساختمان همچنین شامل یک مرکز اجتماعی- فرهنگی و یک باغ بزرگ خواهد بود که نزدیک به 450 هزار دلار هزینه برمی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha