جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: زیربنای نظام جمهوری اسلامی و مبانی آن برگرفته از افکار شهید مطهری است؛ ازاین‌رو هرچه در فهم و درک آثار شهید مطهری سرمایه‌گذاری کنیم ضرر نکرده‌ایم و این سرمایه‌گذاری فکری، زمانی و مالی خروجی‌های مفیدتری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با مسئولان موسسه بینش مطهر استان، به تبیین ویژگی های علمی و عملی شهید مطهری پرداخت.

امام جمعه بجنورد گفت: شهید مطهری با ویژگی‌های برجسته ای که داشت یک مبتکر خلاق و نوآور بود و امام راحل هم برای این شهید سنگ تمام گذاشت.

وی با بیان اینکه امام برای هیچ کس این‌گونه تعریف نکرده است، اضافه کرد: وقتی امام فرمود بی‌استثنا آثار شهید مطهری آموزنده و مفید است در واقع مهر استاندارد بر آثار شهید مطهری زد؛ یعنی با کمال اطمینان برداشت‌های شهید مطهری را بخوانید؛ زیرا همه آن‌ها درست و قابل‌قبول است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: وقتی مرجع تقلیدی که مجمع الفضائل است می‌فرماید کتاب‌های شهید مطهری بدون استثنا آموزنده است تکلیف بر همگان روشن است.

وی افزود: درواقع در افکار شهید مطهری نوعی تولید استاندارد داریم که نمی‌توانیم این ویژگی برجسته را به دیگران تعمیم دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: زیربنای نظام جمهوری اسلامی و مبانی آن برگرفته از افکار شهید مطهری است؛ ازاین‌رو هرچه در فهم و درک آثار شهید مطهری سرمایه‌گذاری کنیم ضرر نکرده‌ایم و این سرمایه‌گذاری فکری، زمانی و مالی خروجی‌های مفیدتری خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دوره بینش مطهر در دانشگاه‌های استان، خطاب به مسئولان این مؤسسه اظهار کرد: تلاش کنید دوره بینش مطهر اندکی قانونی‌تر و رسمی‌تر برگزار شود تا مدارکی که در پایان این دوره اعطا می‌شود قانون‌مند و رسمی‌تر شده و در تراز عناوین علمی دانشگاهی قرار بگیرد.

وی افزود: باید مدارک اعطایی در پایان این دوره پشتوانه رسمی پیدا کند تا کسی که می‌خواهد در دانشگاه‌ها افکار شهید مطهری را عرضه کند پشتوانه رسمی و قانونی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: از سوی دیگر این موضوع پشتوانه مناسبی برای اثرگذاری مربیان و مدرسان تربیت شده در این طرح خواهد بود؛ به‌گونه‌ای که این مربیان در آینده تأثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید تبلیغات طرح بینش مطهر افزایش یابد تا فراگیری آن افزایش یابد.

وی افزود: اگرچه در سال انتخابات تأکید کرده‌ایم هیچ موضوع تبلیغاتی و انتخاباتی در مصلا نباشد تا نماز جمعه محور وحدت باشد؛ اما تبلیغ طرح بینش مطهر در مصلای نماز جمعه بلامانع است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha