پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خالد العسیلی وزیر اقتصاد تشکیلات خودگردان فلسطی

حوزه/ عسیلی تاکید کرد: کنفرانس منامه حتی اگر برگزار شود موفقیتی نخواهد داشت و فاقد مشروعیت است و البته موضع رهبران فلسطینی نیز در مخالفت با آن روشن است و آن را توطئه ای علیه ملت فلسطین می‌دانند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خالد العسیلی وزیر اقتصاد تشکیلات خودگردان فلسطین در یک گفت‌وگوی تلویزیونی خواستار لغو کنفرانس اقتصادی منامه شد و گفت: این کنفرانس فاقد مشروعیت است و گروه های فلسطینی با برگزاری آن مخالفند و در آن شرکت نخواهند کرد.

گفتنی است کنفرانس منامه که قرار است در ماه جاری به میزبانی بحرین برگزار شود، در واقع توطئه ای برای اجرایی ساختن قرارداد قرن ترامپ و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است که برخی کشورهای عربی نیز در آن شرکت خواهند کرد.

عسیلی تاکید کرد: این کنفرانس حتی اگر برگزار شود موفقیتی نخواهد داشت و فاقد مشروعیت است و البته موضع رهبران فلسطینی نیز در مخالفت با آن روشن است و آن را توطئه ای علیه ملت فلسطین می‌دانند.

این مقام فلسطینی ادامه داد: نشانه‌های اجرایی شدن قرارداد قرن در حال آشکار شدن است که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به قدس نیز مقدمه آن بود و پس از آن هم شاهد تشویق شهرک نشینان یهودی برای شهرک سازی و اشغال زمین های فلسطینیان و توقف کمک به بیمارستان های شهر قدس و همچنین به رسمیت شناختن جولان به عنوان بخشی از خاک رژیم صهیونیستی بودیم.

وی افزود: این تصمیم ها فاقد هرگونه مشروعیت و وجهه قانونی و بر خلاف تمام قوانین بین الملل است.

عسیلی تاکید کرد: هیچ گروه فلسطینی در این کنفرانس مشارکت نخواهد داشت و مردم فلسطین نیز هیچ گروهی را به نمایندگی از خود در این کنفرانس معتبر نمی دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha