شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش ملی «پرچمداران انقلاب» تجلیل از طلاب و روحانیون رزمنده دفاع مقدس-سردار سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی

حوزه/ دستیار و مشاور فرمانده کل قوا گفت: دشمنان می دانند که قطب جدید فرهنگی و تمدنی به رهبری انقلاب اسلامی در حال ایجاد بوده و تا ۵۰ سال آینده در دنیا مسلط می شود فکر و اندیشه امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب آن را نمایندگی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سید یحیی رحیم صفوی پیش از ظهر امروز در همایش ملی پرچمداران انقلاب ویژه تجلیل از طلاب و روحانیون رزمنده که در سالن جلسات مرکز همایش های غدیر برگزار شد، عنوان کرد: امروز در شرایط فوق العاده، سیال، پیچیده و سرنوشت ساز قرار گرفته ایم و محیط داخلی و فرهنگی ما از نظر مسائل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در حال تغییر و تحول است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما در حال پوست اندازی است، افزود: 46 میلیون نفر از جمعیت ما پس از انقلاب اسلامی به دنیا آمده اند و حدودا 54 درصد از کل جمعیت هستند، جوانان ما از  نظر افکار، سلایق، آرزوها و ظاهر با ما متفاوت هستند و ما باید این تغییرات را درک کنیم.

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا گفت: فاصله رخدادها به هم نزدیک شده و مجموعه مسائل به هم تاثیرگذار است و اگر این پیچ تاریخی را با سلامت گذراندیم، به پیروزی خواهیم رسید.

رحیم صفوی با تاکید بر نقش طلاب و روحانیون در تربیت و ساختن نسل جوان تاکید کرد: اگر ما توانستیم این جوانان به نور محبت قرآن و اهل‌بیت(ع) روشن کرده و با عقلانیت کشور را اداره کنیم به موفقیت می رسیم؛ اداره این سرزمین کار مشکلی بوده برخی از کشورها از نظر وسعت به استان های ما نیز نمی رسند.

وی بیان کرد: نظام ما مبتنی بر انتخابات بوده و اگر مردم نمایندگان خود را درست انتخاب کنند کارها درست می شود، اما چه کنیم که مردم ما احساساتی هستند و امروز یک نوع فکر می کنند و فردا طور دیگری رای می دهند.

دستیار مشاور فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: اگر به جوان ها نشان دهیم که عبور از شرایط نامطلوب به شرایط مطلوب چگونه است بسیاری از گره ها باز می شود؛ این سخن رهبر معظم انقلاب که امیدواریم که یک دولت حزب اللهی بالا بیاید یک کد است که ما باید با استفاده از این کد به وضعیت خود پی ببریم.

رحیم صفوی مطرح کرد: طی دو قرن گذشته سه نوع گفتمان وجود داشته، نخست گفتمان گرایش به غرب است و این گفتمان راه نجات مسلمانان را پیروی از غرب می داند، گفتمان دوم گفتمان اصلاحات بوده و در پی این است که از ظرفیت ها و امکانات نوین استفاده کند، گفتمان سوم گفتمان مقاومت بوده و این مکتب در پی مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی بوده و خواهان تغییر و تحول اساسی در ساختار نظام سیاسی حکومت ها و حاکمیت احکام اسلام در جامعه و تعیین سرنوشت ملت ها به دست خود آن ها بوده است.

وی ادامه داد: در 30 سال گذشته رهبر انقلاب گفتمان مقاومت را در کشور و جهان اسلام را توسعه می دهند و ایشان، امام راحل و سید جمال الدین اسدآبادی از پیشوایان این گفتمان بوده اند.

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا ابراز کرد: آرزوی آمریکایی ها برای کسب هژمونی با شکست مواجه شده و قدرت در جهان در حال چند تکه شدن بوده و به نظر برخی از متخصصان دوران جنگ سرد جدیدی آغاز شده است.

رحیم صفوی سه چالش را پیش روی جهان غرب دانست اضافه کرد: چالش نخست جهان غرب چالشی با ماهیت نظامی بوده و نماد آن پیمان ناتو است و اساس قدرت آمریکا و فرانسه قدرت بحری است، در مقابل قدرت بری وجود دارد که روس ها و چینی ها دارای این قدرت هستند. شوروی از هم فروپاشید، اما رؤسای جمهور بعدی روسیه قدرت های نظامی و اطلاعاتی خود را حفظ کردند.

وی یادآور شد : گسل و چالش بعدی آمریکا چالش اقتصادی بوده و چین به عنوان رقیب جدی آمریکا مطرح است و این کشور به دنبال این است که در سال های آینده قدرت نخست اقتصادی دنیا شود، اوباما نیز به دنبال این بود که نیروها را از حاشیه خلیج فارس بیرون کرده و به سمت اهداف اقتصادی خود در مقابله با چین روانه کند.

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا تاکید کرد: یکی از انتقادات ترامپ از بوش این بوده که بیش از هفت تریلیون دلار در جنگ با عراق هزینه کرد در حالی که دشمن اصلی روسیه و چین بود و در این بین ایران قدرت گرفت.

رحیم صفوی اظهار داشت: چالش سوم غرب چالش فرهنگی و تمدنی اسلامی بوده و این چالش با محوریت ایران و رهبری رهبر انقلاب ایجاد شده و فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب را که مبتنی بر مادی گرایی است، زیر سوال می برد.
وی تصریح کرد: غربی ها مهم ترین چالش خود را فرهنگ و تمدن اسلامی می دانند و اگر چه سعی کردند تغییر در نوع زندگی ایجاد کنند، هنوز به صورت کامل موفق نشده اند.
دستیار و مشاور فرمانده کل قوا گفت: اندیشمندان بزرگ دنیا معتقدند که قدرت از نیم کره غربی به سمت نیم کره شرقی دنیا و آسیا در حال حرکت بوده و ماهیت اصلی این قدرت فرهنگی و اقتصادی است.


رحیم صفوی عنوان کرد: دشمنان می دانند که قطب جدید فرهنگی و تمدنی به رهبری انقلاب اسلامی در حال ایجاد بوده و تا 50 سال آینده در دنیا مسلط می شود فکر و اندیشه امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب آن را نمایندگی می کند.

وی ادامه داد: یک واقعیتی مطرح است و آن این است که اسلام وهابیت برای اهل سنت الهام بخش نبوده و اسلامی که ایران، امام و رهبر انقلاب در حال معرفی آن هستند الگوی فکری برای نجات مسلمانان است.

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا یادآور شد: یک میلیارد و 670 میلیون نفر از مسلمانان در دنیا در سال 2018 تحت تاثیر اسلامی هستند که از ایران معرفی می شود.

رحیم صفوی افزود: 90 درصد تجارت های جهانی از طریق دریا بوده و این گلوگاه های دریایی عمدتا در اختیار مسلمانان بوده و اگر آن ها به بیداری اسلامی برسند، می توانند اقتصاد دنیا را در اختیار بگیرند.

وی ابراز کرد: رهبری تمدن جدید اسلامی در دستان رهبر انقلاب وملت ایران بوده و به همین دلیل دشمنی مستکبران با ما تمام شدنی نیست، رهبر انقلاب و ملت ایران نیز بارها بیان کرده اند که این راه مقاومت را تا پیروزی نهایی ادامه خواهند داد.

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا مطرح کرد: ما در ساختار ها مشکلات فراوانی داریم و هر کشوری راهبردهای چندین ساله دارد، اما ما در عرصه های فرهنگی و معنوی خوب عمل کرده ایم، اما در مباحث اقتصادی راهبردهای مناسبی نداشته ایم.

رحیم صفوی تصریح کرد: اسلام و انقلاب اسلامی به طور قطع پیروز می شود و بنده از روحانیون می خواهم که در مناطقی که حضور دارند به مردم خدمت رسانی کنند، در این سیل اخیر طلاب مخلصانه در صحنه حضور پیدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha