جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کشیش افراط گرای نیوزیلندی، مسلمانان را مقصر حمله به مساجد خطاب کرد!

حوزه/ برایان تاماکی رهبر کلیسای دیستنی در نیوزیلند طی سخنانی جامعه اسلامی را مقصر حملات تروریستی به مساجد کرایست چرچ دانسته است. در این حمله خونین ۵۱ نمازگزار بی گناه جان باختند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nzherald، اسقف برایان تاماکی، رهبر کلیسای دیستنی نیوزیلند، در سخنرانی اخیرش جامعه اسلامی این کشور را هدف حمله قرار داد و آنان را مقصر اصلی وقوع حادثه تروریستی در مساجد دانست که منجر به کشته شدن 51 نمازگزار بی گناه شد.

تنها چند روز پس از حمله تاماکی نخست وزیر و دولت این کشور را به خاطر احترام گذاشتن به مسلمانان در رابطه با حملات به مساجد، مورد انتقاد قرار داد.

وی اعلام جنایتکارانه عامل حمله تروریستی به مساجد را «تصادم فرهنگ ها» خطاب کرده و مدعی شده پیروان دین اسلام باید به «فرهنگ کشور میزبان» احترام بگذارند!

وی گفت: پس از اینکه اینجا آمدید زندگی تان و ارزش های دینی تان را حفظ کرده اید و این مخالف اصول بنیادینی است که سال ها کشور ما بر اساس آن بنا شده است.

تاماکی زندگی مدارای فرهنگی را نیز به چالش کشید و گفت: این ساده لوحانه است که تصور کنیم مردم با فرهنگ های مختلف می توانند با همدلی و شادی در کنار هم زندگی کنند! مهاجرانی که به اینجا می آیند باورها و ایدئولوژی های سختی دارند و نتیجه آن را هم دیده ایم!

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha