جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 494491
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
نشست خبری یادواره «شهیدان هادی» در قم

حوزه/ یادواره شهیدان ابراهیم هادی، محمد رضا شفیعی و ابراهیم عشریه با عنوان «شهیدان هادی» در قم برگزار می‎شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،  مجتبی سیاری امروز در نشست خبری که در خبرگزاری فارس در قم برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص اهمیت و جایگاه حفظ و نشر آثار شهدای انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری تاکیدات بسیاری بر حفظ و نشر آثار شهدای گرانقدر انقلاب به خصوص دفاع مقدس داشته و دارند.

وی افزود: ایشان در این زمینه تاکیدات بسیاری داشته و دارند زیرا عنوان می کنند که شهدا در زمان حیات، با جانشان به اسلام و دین رونق بخشیدند و دین را حفظ کردند و با رفتن شان معنویت را به جامعه تقدیم کردند.

سیاری عنوان کرد: همچنین فرمودند که شهدا در زمان حیات با ایثار جان خود و پس از شهادت نیز روح و حیات معنوی را به جامعه تزریق می‌کنند؛ شهدا پس از شهاد به حرف می آیند و با مردم صحبت میکنند و یادواره های شهدا نیز گامی در این مسیر است.

مسئول اجرایی ستاد یادواره شهیدان هادی با اشاره به تشکیل یک پویش خودجوش جمعی از جوانان و طلاب و دانشجویان در این زمینه گفت: این همایش با محوریت شهید هادی، شهید شفیعی و شهید عشریه برگزاری می شود.

وی بیان کرد: هر یک از این شهدا در یک بخش هدایت گر جامعه و جوانان بودند؛ شهید هادی که بسیاری از جوانان با ایشان مانوس هستند و هدایت گر بسیاری از جوانان هستند؛ شهید محمد رضا شفیعی که هادی اسارت بودند و شهید عشریه نیز هادی مدافعان حرم بودند.

دبیر اجرایی یادواره شهیدان هادی گفت: ترویج و نشر معارف شهدا، تحکیم پیوند عاطفی ارزشهای های نسل جوان دفاع مقدس و نسل امروز، بیان سیره عملی و سبک زندگی شهدا، معطر کردن فضای کشور به عطر و بوی شهدا و... از جمله اهداف برگزاری این یادواره است.

وی با اشاره به تشکیل 20 کارگروه اجرایی و محتوایی در این یادواره تصریح کرد: برگزاری برنامه های تبیینی در اردوهای راهیان نور، اعزام خانوده های شهدا به راهیان نور، ارتباط چهره به چهره، معرفی شهدا در قالب کتاب، معرفی های صوتی و تصویری، فعالیت و معرفی شهدا در فضای مجازی، تجمیع خادمان شهدا و فعالیت گسترده در قالب مردمی از جمله برنامه های این ستاد بوده است.

سیاری یادآورشد: این برنامه روز چهارشنبه 22 تیرماه با حضور حاج حسین کاجی و جواد تاجیک از راویان برجسته کشور با برنامه های متنوع از جمله تقدیر از خانواده های شهدا، معرفی کتب، پخش کلیپ های ویژه شهیدان هادی و.... از ساعت 17:30 در مصلای قدس قم برگزار می شود.

وی گفت: برگزاری غرفه های فرهنگی و هنری از جمهل 15 غرفه تخصصی با محوریت شهادت و عفاف و حجاب و امربه معروف و نهی از منکر و... و برگزاری دو غرفه کودک و نوجوان و مهد کودک ویژه اطفال از دیگر بخش های این برنامه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha