جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماهواره

حوزه/ انتظار می‌رود مسئولان صدا و سیما نیز مانند علما نسبت به فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای در این سازمان توجه بیشتری را داشته تا بتوانند دست مزدوران و نفوذی‌ها را از بیت‌المال کوتاه کنند.

خبرگزاری «حوزه»،/ فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای در ایران سال‌هاست که از سوی مسئولان و کارشناسان مختلف اجتماعی مورد نقد قرار داشته و همواره بر آسیب‌زا بودن برنامه‌های تولید شده در این شبکه‌ها بر روی کانون گرم خانواده و کمرنگ شدن اخلاق در تاکید شده است.

اما غفلت برخی مسئولان منجر به باز شدن پای برخی از شرکت‌های حمایت کننده شبکه‌های غیرمجاز ماهواره‌ای به ایران شده است؛ شرکت‌هایی که در گام نخست به منظور همکاری با شبکه‌های مذهبی وارد ایران شده و با فاکتورسازی و دریافت هزینه چند برابر نسبت به هزینه‌های واقعی از شبکه‌های مذهبی، در کنار فعالیت در این شبکه‌ها، نسبت به راه‌اندازی شبکه‌های مبتذل نیز اقدام کرده و به گونه‌ای به صورت مستقیم هزینه‌های خود را از پول بیت‌المال برداشت می‌کردند.

البته خوشبختانه با پیگیری رسانه‌ها مبنی بر نشان دادن ماهیت اصلی این شرکت‌ها به ویژه شرکت ماهواره‌ای یوتلست (BHS) شاهد هوشیاری به موقع علما در این خصوص و برنامه‌ریزی برای قطع ارتباط شبکه‌های مذهبی ماهواره‌ای با این شرکت‌ها بودیم؛ شبکه‌هایی که مدت‌ها در پوشش تولید و پخش برنامه‌های مذهبی نسبت به پخش برنامه‌های مبتذل و خارج از شئونات دینی اقدام کرده و در کنار فعالیت خود در رسانه تصویری مافیاهایی را راه‌اندازی و منجر به ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور نیز شده‌اند.

گفتنی است با این اقدام و با فسخ قرارداد شبکه‌ های مذهبی با این شرکت بخش اعظمی از پول بیت‌المال برگردانده شد، ضمن اینکه دیگر از هزینه بیت‌المال برای ترویج فحشا هزینه نمی‌شود.

هر چند دست مسئولان این شبکه‌ها از گرداندن شبکه‌های مذهبی ماهواره‌ای کوتاه شد، اما مستندات موجود بیانگر فعالیت پیچیده این شرکت‌ها در بدنه صدا و سیمای کشور است.

بخش اعظمی از فعالیت شرکت‌هایی مانند شرکت ماهواره یوتلست (BHS) به برنده شدن گردانندگان این شرکت‌ها در مناقصه و مزایده‌های صدا و سیما بر می‌گردد؛ مزایده‌های صوری که بدون هیچ تأئیدیه‌ای برگزار و در نهایت سال‌هاست که گردانندگان شبکه‌های ماهواره‌ای مبتذل برندگان این مزایده‌ها هستند.

سود فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای مبتذل در ایران ماهانه میلیون‌ها یورو است که این میزان از سود در برخی از موارد وارد چرخه خرید و فروش ارز در کشور شده و منجر به اخلال در این چرخه می‌شود.

از این رو انتظار می‌رود مسئولان صدا و سیما نیز مانند علما نسبت به فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای در این سازمان توجه بیشتری را داشته تا بتوانند دست مزدوران و نفوذی‌ها را از بیت‌المال کوتاه کنند.

گفتنی است اسناد مربوط به مزایده‌های صدا و سیما و فعالیت شرکت ماهواره‌ای یوتلست ( BHS) موجود است.

 

رسول فروشانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha