پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام اسماعیل پورهواشمی

حوزه/ دبیر جبهه جهانی شباب المقاومه به تشریح عملیات خدمت رسانی اعضای این جبهه از ۲۰ کشور جهان در سیل اخیر کشور پرداخت.

حجت الاسلام والمسملمین پورهواشمی در گفت وگو با  خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به خدمات طلاب و روحانیون  به خصوص طلاب غیر ابرانی به سیل زدگان کشور، گفت: تحت امر آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه  و آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی،  مجموعه ای به عنوان جبهه جهانی شباب المقاومه با رسالت های بین المللی ایجاد شد.

وی افزود: در این راستا قرارگاه جهادی سازندگی شباب المقاومه با اهداف متعدد به ویژه کمک رسانی و امداد در سوانح و بلایای طبیعی و غیر طبیعی از جمله سیل و زلزله تشکیل شد که در عرصه خدمت رسانی به مستضعفان فعالیت می کند.

دبیر جبهه جهانی شباب المقاومه یادآورشد: این قرارگاه جهادی، پس از سیلاب های وسیع کشور فعال شد و در استانهایی چون خوزستان و لرستان و شهرهایی چون پل دختر و... خدمات شایانی انجام داد؛ در این مدت بیش از 300 نفر از خادمان بین المللی برای امداد رسانی به مردم به مناطق سیل زده گسیل شدند.

وی گفت: این 300 نفر از 20 ملیت از جمله آمریکا، انگلیس، لبنان ، عراق ، سوریه ، فلسطین، یمن، آذربایجان، تاجیکستان، نیجریه، پاکستان، افغانستان، هند، کشمیر، عمان و... بودند.

حجت الاسلام پورهواشمی یادآورشد: این جوانان طلبه و دانشجو و جوانان این کشورها در سیل حضور داشتند و نکته جالب آن بود که این جوانان با اخلاص، با هزینه شخصی خود به شکل خودجوش و آتش به اختیار به کمک رسانی آمدند و هزینه های امداد رسانی را نیزبا خود آورده بودند.

مدیر کل روابط عمومی و بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  گفت: نکته دیگر آن بود که این جوانان کارهای سنگین از جمله بیل و کلنگ زدن و سیل بند زدن و تخلیه فاضلاب و... را انجام می دادند؛ عجیب تر آنکه که کارهایی که خود محلی ها حاضر نبودند آن کار را انجام دهند نیز توسط این جوانان غیور انجام می شد.

وی افزود: فرض کنید در این سیل که خانه های مردم پر از آب گل آلود است و چاه فاضلاب به شدت شسته و از بین رفته است هیچ صاحب خانه ای حاضر نبود در این فضا به جمع آوری گل و لای منزل بپردازد و ترجیح می دهد که این کار را یک کارگر بیرونی انجام دهد ولی این جوانان غیر ایرانی منازل مردم را بدون هیچ چشم داشتی پاک می کردند.

حجت الاسلام پورهواشمی بیان کرد: در بسیاری از این منازل مار و عقرب از در و دیوار بالا می رفت ولی این جوانان بدون ترس و در این فضا به کار مشغول بودند و از کار خود هم لذت می بردند.

مدیر عامل خبرگزاری تقریب گفت: این جوانان در مناطقی از خوزستان شامل شادگان، سوسنگرد و منطقه های گلبهار و اهواز و گلدشت به امداد رسانی  پرداختند .

امت اسلامی مرز ندارد

وی اظهارکرد: اول اینکه بگوئیم اسلام و امت واحده اسلامی مرز نمی شناسد و اینکه نگاه امت واحده اسلامی و مبانی اسلامی آن است که تنها در جنگ نظامی در کنار هم نیستیم بلکه در مسایل اجتماعی، سیل و زلزله و مشکلات اجتماعی و... درکنار یک دیگر قرار داریم.

حجت الاسلام پورهواشمی بیان کرد: این اصول در قرآن کریم و سنت و سیره پیامبر گرامی اسلامی و روایات معصومین وجود دارد که امت اسلامی در همه شرایط در کنار هم هستند و این در کنار هم بود تنها در میدان جنگ نیست بلکه باید در همه عرصه های اجتماعی در کنار هم باشند و یک کلیت واحد و متشکل را شکل دهند.

وی گفت: نکته دیگر آنکه در این سالهای اخیر شبهه ای در فضای مجازی و حقیقی دهان به دهان و گوشی به گوشی می چرخید که چرا ایران در این کشورها هزینه می کند، ولی هیچ یک از این مردم نسبت به ایرانی ها عرقی ندارند؛ این قرارگاه و این خدمت رسانی با شکوه به همه ثابت کرد که مردم این کشورها اقدامات اسلامی و قرآنی ایران را ارج می نهند و این چنین به کمک مردم سیل زده ایران می شتابند.

کارگاه آموزش جهادی بین المللی

دبیر جبهه جهانی شباب المقاومه یادآورشد: این قرارگاه و این حضور پرشور در واقع یک کارگاه آموزش جهادی هم بود؛ بسیاری از این جوانان اصلا تجربه چنین شرایطی را در کشور خود تجربه نکرده بودند و در این سفر توانستند در یک صحنه عملی و تیمی و جهادی شرکت کنند.

وی تصریح کرد: این جوانان در کنار هم اخلاص و تقوا و با هم بودن و با هم کار کردن و بدون مزد و منت کار کردن را تجربه کردند و کار در یک فضای اصیل اسلامی و انقلابی را تجربه کردند؛ آنها می گفتند که تا کنون چنین فضایی را تجربه نکرده بودند که یک گروه چندین روز در اوج اخلاص و هم بستگی درکنار هم کار و استراحت کنند و به درد دردمندان رسیدگی کنند.

مدیر کل روابط عمومی و بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: از نکات جالب این سفر آنکه همه کسانی که در این اردو حضور داشتند از این که یک سفر و تجریه جدید را پیدا می کردند بسیار خوشحال بودند؛ می گفتند که توانستیم در یک فضای عینی حس و حال عجیبی را به دور از فضای علمی و تحصیلی و خانوادگی کشورهای خود تجربه کنند؛ بسیاری از آنها می گفتند که مایل هستند هرچند ماه یک بار برای خدمت رسانی به مناطق محروم در ایران حاضر شوند .

 

وی با تقدیر و تشکر از مردم استان خوزستان یاد آورشد: مردم این مناطق نیز با نصب پرچم های کشورهای مختلف از جمله فلسطین و حزب الله و فلسطین فضای همدلی خوبی را ایجاد کرده بودند؛ به خصوص عرب زبانان خوزستان که فضای بسیار خوبی را با این نیروهای انقلابی و جهادی ایجاد کردند.

حجت الاسلام پورهواشمی بیان کرد: در اینجا باید همچنین از بزرگانی چون آیت الله اعرافی، آیت الله اراکی، شیخ عیسی قاسم، سید حسن نصرالله و... تقدیر و تشکر کرد که به ایجاد این شور و حس و حال انقلابی و بین المللی کمک کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: افتتاح جبهه جهانی شباب المقاومه در اسفندماه و همزمان با تجلیل از شخصیت برجسته انقلابی جهاد مغنیه و تکریم شهدای مقاومت برگزار شد و به شکل فراسازمانی و همسوی با حضور و مجمع تقریب فعالیت می کند.

حجت الاسلام پورهواشمی گفت: این نهاد سه هدف اصلی را تعقیب می کند که نخست، فعالیت حول محور مقاومت، دوم مد نظر قراردادن اینکه اسراییل 25 سال آینده را نخواهد دید و سوم حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است.

وی یاد آورشد: عضو گیری این نهاد به عنوان گفتمان عمومی است و به شکل عمومی انجام می شود و هر کسی که این سه هدف متعالی را قبول داشته باشند در واقع عضو این جریان است؛ این جبهه حالت کاملا مردمی دارد و در 100 کشور جهان هم دارای عضو است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مخلص حاج قاسم IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    عالی ست ، چطور عضو بشویم