جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مقداد یعقوبی مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با اشاره به اینکه اقدام خدا پسندانۀ راننده اِسنَپ در راستای تحقق دو فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: همه باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم .

حجت الاسلام مقداد یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری« حوزه» در کرمانشاه؛ با اشاره به تاکیدات قرآن و عترت(ع) در خصوص احیای امر به معروف و نهی از منکر، گفت: اصل هشتم قانون اساسي درخصوص «امر به و نهي از منكر» باید به عنوان وظيفه و تكليفي همگاني مورد تبيين قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با اشاره به کلام امیرالمومنین(ع) که می فرمایند: پس همانا خداوند امت های پیشین را لعنت نکرد مگر به خاطر ترک امر به معروف و نهی از منکر، افزود: قوام و دوام دین در سایه «امر به معروف و نهي از منكر» است.  

وی با بیان اینکه حسب نظر امامین انقلاب در خصوص اجرای احکام و تعالیم دینی در تمام سطوح جامعه اسلامی، علی الخصوص رعایت حجاب در انظار عموم؛ اظهار کرد: در مرحلۀ نخست باید حجاب اسلامی را در ادارات رعایت  کرد.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: وضعیت ناهنجار حجاب در جامعه نشان از کوتاهی نهادهای فرهنگی در انجام رسالت ذاتی آنهاست.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با اشاره به اینکه اقدام خدا پسندانۀ راننده اِسنَپ در راستای تحقق دو فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: همه باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه تذکر لسانی وظیفه تک تک افراد مردم کوچه و بازار است و نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم، ابراز داشت: رئیس جمهور در هنگام مراسم تحلیف برای اجرای تمامی اصول قانون اساسی از جمله اصل هشتم قسم یاد کرده و باید حامی آن باشد، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر با رعایت آداب شرعی و قانونی بصورت آتش به اختیار، غفلت مجموعه های فرهنگی را جبران می کنند.

مدیر مدرسه علمیه  باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب در پایان از همه آحاد مردم مسلمان و انقلابی خواست تا در محیط و موقعیتی که قرار دارند آمر به معروف و ناهی از منکر باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha