جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تیم دوچرخه سواران از نایروبی به سمت خانه خدا حرکت کردند

حوزه/ ۴ دوچرخه سوار آفریقایی اهل نایروبی با ۲ عضو حمایتی سفری را به سمت خانه خدا آغاز کرده اند و قصد دارند در سفری ۴۵ روزه، ضمن مشرف شدن به خانه خدا، برای کمک به تحصیل کودکان در کنیا نیز کمک جمع آوری کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» برای شرکت در مراسم حج عمره، 4 دوچرخه سوار آفریقایی تبار از شهر نایروبی پایتخت کنیا به سمت مکه رکاب زده و سفر 45 روزه ای را  آغاز کرده اند.

این گروه چهار نفره از دوچرخه سواران کنیایی و دو عضو حمایتی آن ها سفری طولانی از نایروبی به سمت خانه خدا را آغاز کرده اند. هدف آنان سفر حج و همچنین جمع آوری کمک های مالی برای تحصیل کودکان نیازمند در کنیا می باشد.  

محمد ظهیر سرپرست تیم، انتظار دارد که سفر مذکور 45 روز به طول بیانجامد. وی ابراز امیدواری کرد که بتواند در این سفر 5 میلیون شلینگ کمک مالی برای ساخت موسسه الفرقان در کنیا جمع آوری کند.

گفته می شود کار ساخت و ساز موسسه الفرقان در کنیا در سال 1996 آغاز شده و تاکنون به 150 دانشجو از میان خانواده های نیازمند در سرتاسر این کشور (چه در تحصیلات دینی و چه غیردینی) بورس تحصیلی کامل اختصاص داده است.

بیلو کرو یک سناتور سابق کنیایی از مردم کنیا برای حمایت از این ابتکار درخواست کمک کرده و گفت: من شک ندارم هر پروژه ای که با نام الله آغاز شود، خداوند آن را امکان پذیر می سازد و به پایان رساندن آن را تضمین می کند. بیایید با برادرانمان در این پروژه ایستادگی کنیم.

 

گفته می شود این تیم دوچرخه سواران 9 ماه گذشته برای این سفر که 4 هزار و 500 کیلومتر مسافت دارد تمرین کرده اند. آن ها باید هر روز تقریبا 100 کیلومتر رکاب بزنند تا موفق شوند در 45 روزه آینده از 4 کشور عبور کنند. در این سفر آنان از کنیا و از میانه اتیوپی به سودان در بخش جنوبی گذشته و در آنجا باید از با قایق از دریای سرخ به عبور کنند و به جده برسند و سفرشان را با دوچرخه به سمت خانه خدا ادامه دهند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha