جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یک گروه داوطلب از مسجد کولچستر در مقابل نژادپرستی پشتیبانی کردند

حوزه/ جمعی از شهروندان داوطلب در شهر کولچستر بریتانیا، گروه مردمی با نام «دوستان مسجد کولچستر» تشکیل داده و شب های ماه رمضان به نگهبانی از مسجد و ابراز همبستگی با مسلمانان مشغول شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از gazette-news، گروهی از شهروندان داوطلب در شهر کولچستر بریتانیا، شب های ماه رمضان را به نگهبانی از مسجد پرداخته و همبستگی شان را در مقابله با عدم مدارای مذهبی و نژادپرستان نشان دادند.

این داوطلبان گروهی با عنوان «دوستان مسجد کولچستر» تشکیل دادند تا اعضای جامعه را برای نگهبانی از مراکز دینی هنگام برپایی نمازهای جماعت با هم متحد سازند و از وقوع حوادث اسلام هراسی جلوگیری به عمل بیاورند. الهام بخش ابتکار مذکور اقدام یک گروه از موتورسواران در نیوزیلند بود که تصمیم گرفتند در خارج از مساجد این کشور به نگهبانی بپردازند، در حالی که چندی پیش در حمله تروریستی به دو مسجد لینوود و النور در شهر کرایست چرچ، 51 نمازگزار جان خود را از دست دادند.

برنامه های مشابهی در میان اعضای مساجد شمال اسکس به بحث گذاشته شده و امامان جماعت در ملاقات هایی که با همدیگر داشت در این رابطه بحث و گفتگو داشتند.

 

لورکان وایتهد، یکی از اعضای موسس حرکت شمال اسکس در این باره گفت: جرایم نفرت محور اسلام هراسی معضل جدی و رو به رشدی هستند و ما متاسفانه حوادثی را دیده ایم که نه تنها در نقاط دیگر جهان بلکه در اینجا نیز به وقوع پیوسته اند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا می خواستم کاری انجام دهیم که نه تنها تضمین کند که نمازگزاران مسجد کولچستر بتوانند ماه رمضان را در صلح و آرامش به سر ببرند، بلکه پیامی به جامعه بفرستید که نشان دهد نژادپرستان و اسلام هراسان نمی توانند جامعه ما را به تفرقه بیاندازند. گروه «دوستان مسجد کولچستر» سازمانی داوطلب است که به منظور نشان دادن همبستگی با مسلمانان و برای دفاع از حق تمامی مردمی که آزادانه عبادت می کنند بدون ترس از خشونت و ارعاب تشکیل شده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha