سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی

حوزه/ وهابیت با تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام و نمادهای دینی درصدد جلوگیری از انتقال آموزه های الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که هدف انگلیس از پایه گذاری رژیم وهابیت و جریان تکفیری برای از بین بردن اصل اسلام بود، بیان داشت: انگلیس با جعل وهابیت در شیعه به دنبال این بود بتواند پایه های دین را فرو بریزد، ولی با توجه به منابع قوی و محکم شیعه به موفقیت نرسید، ولی با رخنه در عربستان به جنایات و افراطی گری هایی دست زد.

وی اساس پیدایش وهابیت را نابودی دین عنوان کرد و افزود: این فرقه با عقاید افراطی خود یک نظام موروثی را طراحی کردند که در اختیار انگلیس و نظام های ضد دینی قرار گرفت که مبنای آنها به نمایش گذاشتن چهره کریهی از اسلام بود تا در بین مسلمانان اختلاف ایجاد کرده و آنها را به جان هم بیندازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: وهابیت با عقاید تندروانه و ضد دینی خود اقدام به تخریب نمادهای دینی کرد که مهم ترین این اقدام ها تخریب قبرستان بقیع و قبور ائمه علیهم السلام بود.

وی با بیان این که نمادهای دینی اثرگذاری مطلوبی در حفظ، تقویت و انتقال ارزش های دینی به افراد دارد، خاطرنشان کرد: در آیات قرآن نیز شواهدی بر مطلوب بودن و اثرگذاری این مسأله ذکر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی خاطرنشان کرد: دشمنان با از بین بردن نمادهای دینی که تعیین کننده سبک زندگی دینی و موجب انتقال آموزه های الهی به افراد در جامعه اسلامی است، به دنبال تخریب دین اسلام و منحرف کردن خط الهی هستند.

وی وجود نورانی ائمه اطهار علیهم السلام را موجب شکست نقشه های دشمنان و وهابیت عنوان کرد و گفت: با وجود افزایش دشمنی دشمنان اسلام، امروزه شاهد این هستیم که افراد بیشتری به اسلام روی می آورند و محبت مسلمانان به اهل بیت علیهم السلام بیش از پیش شده است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان اظهار داشت: امیدواریم روزی فرا برسد که با اضمحلال رژیم سعودی و بنیان فرقه وهابیت شاهد برپاشدن مجدد قبور ائمه بقیع با عزت و احترام باشیم.

۳۱۳/۵۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha