پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر پیوندی

حوزه/ رئیس جمعیت هلال‌ احمر کشورگفت: هلال احمر همواره در بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کنار مردم حضور داشته و بخشی از دردهای آن‌ها را کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،علی‌اصغر پیوندی در دیدار با آیت‌الله  العظمی سبحانی  که در بیت معظم له برگزار شد،اظهار داشت: در جریان خساراتی که سیل اخیر به استان‌های فارس، خوزستان، لرستان و گلستان وارد کرد عمده تمرکز فعالیت‌های سازمان جمعیت هلال احمر بر «امداد و نجات» بود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کمک به سیل زدگان تصریح کرد: کمک‌های مردم قم به مردم سیل‌زده بسیار قابل‌توجه بود، کمک‌های نقدی و غیر نقدی قمی‌ها در سطح کشور رتبه سوم را به دست آورده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان فعالیت های جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: در مسئله فرهنگ‌سازی، حوزه جوانان، خیرین و آموزش‌های همگانی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مستمری را در طول سال انجام می‌دهد.

پیوندی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر سابقه فعالیت 95 ساله در سطح کشور داشته است،افزود: هلال احمر همواره در بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کنار مردم حضور داشته و بخشی از دردهای آن‌ها را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه در زمینه امدادرسانی به مردم خسارت‌دیده، تعامل و همکاری بین دستگاه‌های مختلف لشکری و کشوری قابل‌توجه است،خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی و موروثی حاصل از سیلاب با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بحران‌های احتمالی مدیریت و کنترل شد.

پیوندی با اشاره به پایین بودن میزان تلفات جانی حادثه سیل اخیر گفت: کشته شدن تنها 87 نفر در این حادثه نشان از امدادرسانی مناسب و ورود به موقع دستگاه‌های مرتبط در این زمینه دارد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: انتقال 680 هزار نفر سیل‌زده به وسیله امداد زمینی و هوایی به اماکن امن در جریان سیل اخیر طی هزار ساعت پرواز از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر در این زمینه بوده و توانسته است رکورد خوبی در تاریخ حوادث به ثبت رساند.

پیوندی اسکان 320 هزار نفر سیل‌زده در اماکن و محله‌های مختلف را از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در جریان کمک به سیل‌زدگان حادثه اخیر کشور دانست و گفت: توزیع بسته‌های غذایی و همچنین امکانات اولیه از جمله 60 هزار چادر در میان سیل‌زدگان نیز از دیگر اقدامات این جمعیت در این زمینه بوده است.

وی بیان کرد: تیم درمان اضطراری ایران پس از کشور ژاپن دومین تیم درمان موفق در میان کشورهای جهان است که در جریان سیل اخیر تلاش شد بیماری‌های در ارتباط با وقوع سیل کنترل شود تا شاهد حوادث دیگری بعد از سیل نباشیم و همچنین از بروز آسیب‌های روانی سیل‌زدگان نیز تا حد توان کم جلوگیری شد و اثرات آن نیز کاهش داده شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: از منابع داخلی سازمان هلال احمر حدود 151 میلیارد تومان برای کمک به سیل‌زدگان هزینه شد و با جمع میان این مبلغ و کمک‌های مردمی پک‌های مختلف یخچال، گاز و پتو در اختیار سیل‌زدگان قرار داده شد.

پیوندی تصریح کرد: حدود 183 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و حدود 100 میلیارد تومان اجناس غیرنقدی برای کمک به سیل‌زدگان توسط مردم به جمعیت هلال احمر کمک شد.

وی ادامه داد: سیل اخیر نقطه قوتی برای بروز و ظهور ارزش‌های انسانی و اسلامی بود و با توجه به هشدارهایی که از قبل به مردم داده شد تلفات جانی به لطف خداوند بسیار کم بود و همدلی در بین تمامی نیروهای امدادی اتفاق افتاد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: 40 هزار میلیارد تومان میزان خسارت وارده به مزارع، راه‌های مواصلاتی و خانه‌های سیل‌زدگان حادثه سیل اخیر کشور برآورد شده است.

پیوندی افزود: استان قم در سال جاری رتبه سوم کمک‌های نقدی و غیر نقدی در کمک‌‌رسانی به سیل‌زدگان را از آن خود کرده است.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha