سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بانکداری اسلامی

حوزه/ امام جمعه شهرستان قاین با تاکید بر لزوم ترویج اقتصاد اسلامی در جامعه، گفت: متاسفانه در حال حاضر توجه به اقتصاد اسلامی در بانک ها نمی شود. تقریبا ۷۰ درصدپول بانک ها از مردم است؛ آنها ۱۶درصد به مردم سود می دهند، اما در هنگام دادن تسهیلات ۲۵ تا ۳۵ درصد سود دریافت می کنند

حجت الاسلام  علی رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی، اظهارداشت: مهمترین و بیشترین چیزی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید فراوان دارند، تولید است و مسئولیت این امر متوجه دولت است.

امام جمعه قاین با بیان اینکه وزیری که دل در گرو آمریکا و اروپا داشته باشد، نمی تواند به منویات رهبر معظم انقلاب جامعه عمل بپوشاند، اظهار کرد: اگرهر مشکلی در سطح جامعه رخ دهد، این وزیر به دنبال سود و منافع خود خواهد بود، نه سود و منافع کشور و مردم.

وی با بیان اینکه برخی از مدیران نیز به جای توجه به مشکلات اقتصادی و منویات رهبری، به دنبال اختلاس هستند، متذکرشد: از چنین مدیران و وزیرانی نباید انتظار داشت، که به مشکلات جامعه برسند و یا توجهی به منویات رهبر معظم انقلاب داشته باشند، آنها حتی ممکن است، با اصل ولایت فقیه مخالف باشند!

وی با اشاره به اینکه کم کاری در حوزه تولید داخلی بیشتر متوجه دولت است، عنوان کرد: مهمترین وظیفه مردم  مطالبه گری است و ائمه جمعه مطالبات مردم را در ترببون های نماز جمعه عنوان می کنند.

جای خالی اقتصاد اسلامی در بانکها دیده می شود

امام جمعه شهرستان قاین با تاکید بر لزوم ترویج اقتصاد اسلامی در جامعه عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر توجه به اقتصاد اسلامی در بانک ها نمی شود. تقریبا 70 درصدپول بانک ها از مردم است؛ آنها 16درصد به مردم سود می دهند، اما در هنگام دادن تسهیلات 25 تا 35 درصد سود دریافت می کنند.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه در حال حاضر بانک ها نقش دلالی، واسطه گری و بنگاه داری را بازی می کنند، افزود: متاسفانه تسهیلات با بهره کمتر از 4 درصد در سطح بانکها خیلی پایین و به ندرت دیده می شود.

امام جمعه قاین با اشاره به لزوم پرداخت تسهیلات پایین به تولید کنندگان، عنوان کرد: این تسهیلات نقش مهمی را در رونق تولید و اشتغال دارد. فرض کنید اگر جوانی بخواهد تسهیلات 100میلیونی برای ایجاد اشتغال از بانک دریافت کند، بانک ها 4برابر مبلغ تسهیلات ضمانت از آن جوان می گیرند، که این امر برای او که می خواهد، نقشی در تولید و اشتغال داشته باشد دشوار است.

کمیته امداد امام خمینی پیشرو در امر ایجاد کارگاه های کوچک و زود بازده

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در ارائه تسهیلات قرض الحسنه و ایجاد کارگاه های کوچک و زود بازده موفق بوده است، عنوان کرد: صندوق های قرض الحسنه نقش مهمی در ایجاد اشتغال در مناطق محروم دارند.

وی با اشاره به ایجاد کارگاه های کوچک و زود بازده مانند فرش، جاجیم بافی و دام های سبک و سنگین در مناطق محروم، عنوان کرد: امروزه جوان بیکار ما بخصوص روستایی به دنبال کار است، اما زمانی که برای کمک به مدیران و سازمان ها مراجعه می کند، فقط دریافت تسهیلات را به مردم حواله می کنند، که برای تولید کننده صرفه اقتصادی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی با اشاره به مشکلات اقتصادی و کارگاه های تولیدی در شهرستان قاین گفت: در حال حاضر شهرک صنعتی قاین تعطیل شده است و تنها 3 کارگاه و کارخانه فعالیت می کنند.

انتهای پیام / ک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha