شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زادهوش

حجت‌الاسلام والمسلمین زادهوش گفت: تحقق ایده های بزرگ و مهمی چون استقلال و آزادی، نه شرقی و نه غربی و نظریه ولایت فقیه به ویژه در دنیای امروز نیازمند مقاومت و ایستادگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد زادهوش، رئیس جامعه المرتضی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر مکتب مقاومت بودن، مکتب امام خمینی(ره)، بیان داشت: بیانات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در واقع تفسیر این آیه شریفه از قرآن کریم است که می فرماید: «إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ؛ به یقین کسانی که گفتند: (پروردگار ما خداوند یگانه است!) سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!».

وی افزود: مطرح ساختن ایده های بزرگ و مهمی چون استقلال و آزادی، نه شرقی و نه غربی و ادعای سنگینی چون نظریه ولایت فقیه، گرچه در ابتدای کار  شگفت آور و موج آفرین است اما تحقق آنها به ویژه در دنیای امروز نیازمند مقاومت و ایستادگی است.

رئیس جامعه المرتضی خاطرنشان کرد: نگاهی به چهل سال گذشته نشان می‌دهد کسانی در ابتدای انقلاب و حتی قبل از آن همصدا و همراه با بنیانگذار جمهوری اسلامی به اصول انقلاب پایبند بودند ولی رفته رفته و در ایستگاه‌های مختلف از قطار انقلاب پیاده شدند چون تحمل تندبادهای شدید مخالفان را نداشتند، خودباخته شدند و ضعف ایمان موجب شد گاهی به گذشته خودشان نیز پشت کردند.

وی ادامه داد: اما بدنه ملت و طیف وسیعی از نخبگان ملت بنا به توصیه قرآن کریم بر سر ادعاهای توحیدی خود ایستادند و نتیجه شیرین مقاومت را چشیدند و در آینده بیشتر خواهند چشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین زادهوش در پایان به حدیثی از امام کاظم(ع) اشاره کرد که ویژگی یاران واقعی بنیانگذار انقلاب را مقاومت و ایستادگی دانستند و فرموده اند: «مردی از اهل قم مردم را به حق فرامی خواند. گروهی اطراف او جمع می شوند مانند پاره های آهن! تندبادها آنان را نمی لرزاند از جنگ خسته نمی شوند و نمی ترسند و العاقبة للمتقین».

۳۱۳/۵۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha