پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاندار قم در همایش سراسری حجاج ۹۸

استاندار قم گفت: معيار ارزیابی دستگاه های اقتصادی استان قم عملیاتی شدن طرح هاي مصوب اقتصاد مقاومتي است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم، طی سخنانی با بیان اینکه احداث نیروگاه ها خورشیدی و حركت به سمت انرژي هاي پاك جزو سياست های دولت است گفت: در راستاي دنباله روي از اين سياست در استان قم، مکان یابی این نیروگاه ها و جذب سرمایه گذار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مقام عالی دولت در استان قم با اشاره به چشم انداز تولید برق استان افزود: تحقق هدف گذاری از اهمیت ویژه برخوردار است و بایستی ظرفیت تولید بر اساس زمانبندي مشخص تدوين شود.

استاندار قم در ادامه با بیان اینکه تغییر ساعت کاری ادارات برای صرفه جویی انرژی در روزهای گرم سال در دستور کار است گفت: به زودی بخشنامه مرتبط با این بحث به ادارات استان ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: در کنار ابلاغ تغییر ساعت کاری ادارات دولتی، باید آموزش مردم برای مدیریت مصرف برق در فصل گرما نیز در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان قم گفت: این همایش در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال می تواند نقشي تاثیرگذار ایفا کند.

وی جذب سرمايه گذاري در شرايط حاضر كشور را ضروري دانست و بيان كرد: مدیران باید خلاقانه به پیشواز سرمایه گذاران بروند و در جذب آنها طبع بلندنظرانه داشته باشند.

استاندار قم در بخش ديگري از سخنان خود ضمن مطلوب ارزیابی نمودن فعالیت های اداره کل صمت در استان قم گفت: بايستي از ظرفیت اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و تشکل های صنفی و بازرگانی و نیز تشکل های فعال سایر استانها در راستای توسعه ی اقتصادی استان قم استفاده شود.

سرمست همچنین معیار ارزیابی دستگاه های اقتصادی استان قم را عملیاتی شدن برنامه ها دانست و گفت: باید در کنار وظایف ذاتی دستگاه های دولتی، برنامه های آنها در رابطه با سیاست های اقتصاد مقاومتی با مشخص شدن دستگاه های همکار، بايد تدوین شود.

وی نظارت بر فعاليت هاي دستگاه هاي دولتي توسط معاونين و مديران استانداري را ضروري دانست و با تاکید بر دريافت گزارش فصلی از دستگاه های عضو ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: به صورت سرزده از تعدادی از پروژه های مصوب در این ستاد نیز بازدید خواهیم کرد.

در اين جلسه تعدادي از طرح هاي مرتبط با اقتصاد مقاومتي مطرح و مورد تصويب قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha