پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 494765
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱
یادواره شهدا

حوزه/ یادواره شهیدان هادی با حضور پرشور مردم ولایی قم، خانواده شهیدان و مسئولان کشوری و لشگری در مصلای قدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، یادواره شهیدان ابراهیم هادی، محمد رضا شفیعی و ابراهیم عشریه با عنوان «شهیدان هادی» با حضور حسین کاجی و جواد تاجیک از راویان برجسته کشور و با اجرای برنامه های متنوع از جمله تقدیر از خانواده های شهدا، معرفی کتب، پخش کلیپ های ویژه شهیدان هادی شامگاه چهارشنبه 22 خرداد 1398 همزمان با روز 8 شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع در مصلای قدس قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محمدباقر ولدان، مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم به سخنرانی پرداخت و گفت: امروز در محفلی قرار داریم که نه فقط یادواره شهیدان هادی بلکه یادواره هادیان شهید است، شهیدانی که هادی شجاعت، اسارت و مقاومت هستند.

وی شهید ابراهیم هادی را هادی شجاعت، شهید محمدرضا شفیعی را هادی اسارت و شهید ابراهیم عشریه را هادی مقاومت نامید و افزود: باید خود را در مسیر شهدا بیمه کنیم و با الگو گرفتن از شهدا دین، انقلاب و کشور را محافظت کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم حسین کاجی، همرزم شهید محمدرضا شفیعی و راوی دفاع مقدس به بیان خاطراتی از این شهید پرداخت و بیان داشت: برکت و سبک زندگی شهید شفیعی دائم الذکر بودن ایشان بود و کسی بود که وقتی دعا یا زیارت می خواند اشک چشمش را به بدن می مالید.

وی با بیان این که شهید شفیعی کسی بود که لحظه ای از آرمان های خود نسب به امام و انقلاب کوتاه نیامد، گفت: این شهید والامقام بالاترین سختی ها و شکنجه ها را تحمل کرد ولی حاضر نشد کوچک ترین توهینی را به امام خمینی(ره) بکند.

کاجی با اشاره به این مطلب که بعد از کشف اجساد شهدا، بدن شهید شفیعی سالم بود و هیچ تغییری در ماهیت ظاهری آن صورت نگرفته بود، ادامه داد: سالم بودن بدن این شهید بعد از سال ها، نمونه بارزی از عنایت خداوند به بنده ای است که در هیچ زمان از یاد پروردگار غافل نشد و همواره ذکر و توسل به پروردگار و اهل بیت(ع) داشت.

در بخش پایانی یادواره نیز جواد تاجیک، راوی دفاع مقدس به روایتگری پرداخت و شمه ای از خصوصیات اخلاقی، فردی، اجتماعی شهید ابراهیم هادی، شهید شجاعت و همین طور شهید ابراهیم عشریه، شهید مقاومت را برای حاضران مطرح کرد.

وی بیان داشت: شهید ابراهیم هادی و شهید ابراهیم عشریه عاشق بانو حضرت زهرا(س) بودند و راه زهرایی را انتخاب کردند که در راه دفاع از امامت و ولایت به شهادت رسیدند.

تاجیک خلوص نیت، پاکی باطن و عشق به اهل بیت(ع) را از خصوصیات مهم شهدا عنوان کرد و گفت: شهدا از خود و دنیای خود گذشتند تا به خدا برسند و همین شد که توفیق شهادت در راه خدا نصیبشان شد و ما نیز باید با الگوپذیری از شهدا راه واقعی خود را پیدا کنیم و به تعالی برسیم.

برگزاری غرفه های فرهنگی و هنری از جمله 15 غرفه تخصصی با محوریت شهادت و عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر و برگزاری دو غرفه کودک و نوجوان و مهد کودک ویژه اطفال از دیگر بخش های این یادواره بود.

گفتنی است: ترویج و نشر معارف شهدا، تحکیم پیوند عاطفی ارزشهای نسل جوان دفاع مقدس و نسل امروز، بیان سیره عملی و سبک زندگی شهدا، معطر کردن فضای کشور به عطر و بوی شهدا و... از اهداف برگزاری این یادواره به شمار می رود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha