سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سیاستمداران عوام فریب از اسلام هراسی و نژادپرستی سوءاستفاده می کنند

حوزه/ در یک گزارش سالانه کمیسیون نژادپرستی و عدم مدارای شورای اروپا نوشته شده که سوءاستفاده های اسلام هراسانه سیاستمداران عوام فریب در جهان موجب ایجاد تفرقه در جوامع شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دیلی صباح، یک گزارش سالانه که روز سه شنبه توسط کمیسیون نژادپرستی و عدم مدارای شورای اروپا منتشر شد نسبت به اسلام هراسی و خارجی هراسی هشدار داد و اعلام کرد: اضطراب عمومی درباره تغییرات سیاسی و اقتصادی جهانی به طور فزاینده ای توسط کسانی که از نگرانی مردم از مهاجران و پناهندگان سوءاستفاده می کنند، افزایش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است: اضطراب و نگرانی عمومی رو به رشد درباره تغییرات اقتصادی، ژئوپولیتیکی و فناوری توسط کسانی که مهاجران و اقلیت های مذهبی را استثمار می کنند به ویژه سیاستمداران عوام فریب ایجاد شده و سبب تفرقه و تقسیم در جوامع و خط کشی های قومیتی ملی و مذهبی شده است.

این کمیسیون درباره به وجود آمدن ابتکارهای عوام فریبانی که در جامعه «تفرقه می انگیزند» و همچنین ایدئولوژی هایی که میان گروه ها با ملیت ها، قومیت ها و ادیان متفاوت «ناسازگاری» ایجاد می کنند هشدار داده و نوشت: نه تنها این دیدگاه ها که توسط سیاستمداران حاشیه ای بیان شده؛ بلکه به طور فزاینده ای در میان احزاب سیاسی و دولت های ملی به وجود آمده است.

گزارش تاکید نمود که دیدگاه های ضدمسلمانی و ضدمهاجرت هنوز در بیشتر سیاستمداران جهان در سال 2018 به چشم می خورد و نوشت: زنان مسلمان دائما هدف خشونت هستند که اغلب شامل کشیده شدن روسری هایشان یا اهانت به آنان می شود.

 

اسلام هراسی در اروپا افزایش یافته است

در این گزارش آمده است: خشونت ضدمسلمانی به طور گسترده در اروپا افزایش یافته است. افراط گرایی راست و خارجی هراسی نیز این مشکل را در کشورهای غربی افزایش داده و حملات تروریست های داعشی و القاعده به بهانه ای برای توجیه این دیدگاه ها تبدیل شده اند. اگرچه دشمنی علیه مسلمانان یک پدیده جدید نیست، اما پس از حادثه 11 سپتامبر در نیویورک شعله ورتر شده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha