پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نخستین مسجد شهر تاریخی ریورهد در نیوزیلند ساخته می شود

حوزه/ شورای شهری و برنامه ریزی ریورهد، در یکی از جزایر شمالی نیوزیلند برای ساخت نخستین مسجد و مرکز اسلامی برای مسلمانان مجوزهای اولیه را صادر کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مجوزهای اولیه برای ساخت مرکز اسلامی و مسجد در شهر ریورهد، شهری تاریخی در یکی از جزایر شمالی نیوزیلند توسط شورای شهری صادر شد.

این مجوز بیشتر به دلیل صحبت های مسلمانان در جلسه شورای برنامه ریزی ریورهد صادر شد؛ چرا که جمعیت مسلمانان این شهر در سال های اخیر افزایش قابل توجهی داشته و این جامعه اسلامی رو به رشد نیاز به یک مسجد دارند. بسیاری از مسلمانان مجبورند در نزدیک ترین مسجد در ناحیه زندگی کنند.

نقشه ساخت مسجد جدید شامل بازسازی و مرمت یک خانه خالی از سکنه بر روی زمینی به وسعت 1.5 هکتار می باشد که در مقابل دبیرستان ریورهد واقع شده، و قرار است دارای منزل امام جماعت و سالن نمازخانه جداگانه باشد.

این مسجد دو طبقه دارای یک طبقه 3 هزار و 357 فوت مربع در طبقه اول و یک طبقه 3 هزار و 200 فوت مربع در طبقه دوم خواهد بود. خانه کنونی طبقه نخست با 751 فوت مربع و طبقه دوم با 333 فوت مربع دارد که باید توسعه پیدا کنند.

پروژه مذکور پیش از تایید نهایی نیاز به مجوزهای ساختمان سازی دیگری نیز دارد. ستاد برنامه ریزی شهری برخی شرایط و محدودیت ها برای مسلمانان قائل شده اند از جمله اینکه اذان گویی تنها باید از داخل ساختمان مسجد انجام شود و صدای اذان نباید به خارج از مسجد برسد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha