پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسینی نژاد

حوزه/ پس از شهادت شهید حجت الاسلام والمسلمین خرسند، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، بزرگان حوزه و مردم غیور کشور در شهرهای تهران، قم، شیراز و کازرون، تکریم بالایی انجام دادند که نشان از جایگاه علمی و مردمی این شهید عزیز بوده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد طی گفت و گویی به جایگاه شهید حجت الاسلام والمسلمین خرسند، امام جمعه کازرون پرداخت و گفت: ایشان از نیروهایی بودند که از نظر علمی، سیاسی و سوابق انقلابی در شهر مقدس قم از جایگاه درخشانی برخوردار بوده و در حزب مؤتلفه نیز فعالیت مناسبی داشتند و پس از آن برای امامت جمعه در شهر کازرون به این شهر منتقل شدند.

وی ابراز داشت: کازرون شهری معمولی نیست؛ بلکه شهری انقلابی و پیشتاز در مسائل انقلاب بوده و سطح علمی مردم آن بالاست و از جایگاه ویژه ای در استان فارس برخوردار است و آیت الله ایمانی نیز روزگاری در این شهر به عنوان امام جمعه فعالیت داشته اند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: شهید حجت الاسلام والمسلمین خرسند فقط در شهرستان کازرون به عنوان امام جمعه فعالیت نداشت؛ بلکه حتی وضعیت انقلابی منطقه جنوب کشور، بندرعباس، یاسوج، شیراز و … را زیر نظر داشت و رصد و حمایت می کرد تا تضعیفی صورت نپذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: این شهید عزیز ملاقات های خوبی با بزرگان حوزه داشت و نظر آنان را در منطقه اعمال و تبیین می کرد و فعالیت های مناسبی داشته است.

وی در بخش دیگر از این مصاحبه به ساده زیستی این شهید والامقام اشاره کرد و بیان داشت: شهید خرسند واقعا ساده زیست بود و اگر ساده زیست نبودند، حداقل محافظی با خود داشت تا این نوع خطرات ایشان را تهدید نکند؛ اما با این مسائل مخالفت می کرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اظهار داشت: وجود شهید خرسند در منطقه کازرون برکات بسیار زیادی داشته است و دشمن به همین دلیل ایشان را به شهادت رسانده است؛ چراکه شاهد تأثیرگذاری این شهید عزیز بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ابراز داشت: شهادت ایشان همانند شهادت شهید مطهری (ره) به دست گروه فرقان بوده است که این گروه با این استدلال که قرآن بیان کرده است سران کفر باید کشته شوند، این شهید عزیز را به شهادت رسانده و عوامل شهادت شهید خرسند نیز با همین نظرات این عمل را انجام داده اند.

وی خاطرنشان ساخت: ایشان از نیروهای مؤثر در منطقه کازرون بوده و نسبت به هدایت و بصیرت مردم تأثیر بالایی داشته است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به ثبت نام این شهید برای اعزام به سوریه اشاره کرد و گفت: شهادت آرزوی شهید خرسند بوده و اگر این آرزوها را در سر نداشت، قطعا به این فوز بزرگ دست پیدا نمی کرد؛ ایشان همانند مولایش علی (ع) شهید لیله القدر نامیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: پس از شهادت این شهید والامقام، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، بزگران حوزه و مردم غیور کشور در شهرهای تهران، قم، شیراز و کازرون، تکریم بالایی انجام دادند که نشان از جایگاه علمی و مردمی این شهید عزیز بوده است.

وی بیان داشت: دشمن این نوع از نیروها را مزاحم کار و فعالیت خود می داند و دست به حذف و ترور آنان می زند؛ اما باید بدانند که مردم ما با شهادت این انسان ها بیدارتر می شوند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ادامه به شهادت شهید حجت الاسلام قاسمی از طلاب و فضلای همدان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این شهید عزیز نیز از شهدای فعال و مخلص استان همدان و خار چشمی برای دشمنان نظام و انقلاب بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ابراز داشت: قاتلین این عزیزان به دنبال آن هستند تا مردم را از روحانیت بترسانند؛ اما باید به این سخن رهبر معظم انقلاب اشاره کنیم که فرمودند اگر تشییع جنازه ای که برای شهید قاسمی در همدان برگزار شد، در تهران و تبریز هم برگزار می شد، باشکوه تر می بود.

وی خاطرنشان ساخت: این افراد به دنبال آن هستند که روحانیت را مقصر وضع موجود کشور معرفی کنند؛ اما مردم ما با بصیرت بوده و محبت شان نسبت به روحانیون فعال، مخلص و جهادی کم نمی شود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم یادآور شد: روحانیت از گذشته تا کنون در میان مردم بوده، هست و خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: روحانیت ساده ترین زندگی را در جامعه داشته و دشمن برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت کور خوانده است و با این اتفاقات مردم بیشتر علاقمند به این قشر می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha