پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله محسن مجتهد شبستری

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس را تحقیر ملت ایران خواند و گفت: دعوت کنندگان و اجابت کنندگان این درخواست، از نظر ملت ایران محکوم و مطرود است و از وزارت امور خارجه و مقامات امنیتی و اطلاعاتی انتظار می رود اقدام و واکنش مقتضی و مناسب را در این زمینه داشته باشند.

آیت الله محسن مجتهد شبستری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با محکومیت اقدام سفارت انگلیس در برگزاری جشن تولد ملکه در ایران، گفت: ملت فهیم ایران هنوز خیانت ها و دسیسه های علنی و رسمی پیر فرتوت استعمار انگلیس را قبل از 28 مرداد به وسیله رژیم منحوس دست نشانده اش یعنی خاندان سلطنتی پهلوی و پس از آن توطئه های گوناگون از فتنه 88 گرفته تا تحریم های اخیر را فراموش نکرده است.

نائب رئیس جامعه روحانیت مبارز افزود: اخیرا نیز برگزاری مراسم سالگرد تولد ملکه انگلیس که در سال های قبل احتمالا به صورت غیرعلنی در ایرن برگزار شده، به صورت آشکار و علنی و با درخواست هزینه های این جشن توسط افراد و شرکت های ایرانی توسط سفارت انگلیس، برگزار می شود که جای تأسف بسیار دارد و در حقیقت نمک پاشیدن به جراحات گذشته می است که از طرف انگلستان به ملت ایران وارد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: طبیعی است که دعوت کنندگان و اجابت کنندگان این درخواست، از نظر ملت ایران محکوم و مطرود است و از وزارت امور خارجه و مقامات امنیتی و اطلاعاتی انتظار می رود اقدام و واکنش مقتضی و مناسب را در این زمینه داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در جریان تحریم های آمریکا علیه ملت ایران نیز انگلیسی ها با آمریکایی ها همفکری و همراهی داشته اند و همان موضع آمریکا را علیه ملت ایران دارند، در چنین شرایط برگزاری این جلسه به صورت رسمی و علنی در حقیقت تحقیر ملت و دولت ایران است، لذا امیدواریم هر چه زودتر واکنش مقتضی از طرف دولت و ملت مشاهده کنیم.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه حوزه های علمیه، دانشگاه ها و اقشار مختلف مردم واکنش مناسبی به این اقدام انگلیسی ها بدهند، قطعاً سبب خواهد شد تا این جریانات تکرار نشود و ما بار دیگر شاهد این فجایع و تحقیر ملت شریف و انقلابی ایران نباشیم. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha