جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/تعجب می کنیم عده ای از نظارت استصوابی شورای نگهبان دم می زنند، مگر می شود افرادی که با معیارهای اسلامی و عدالت زاویه دارند بر سر کار بیایند، این خلاف شرع است؛ کدام یک از ما حاضریم اختیار خود، مال، خانواده و کسب و کار خود را به انسانی دهیم که امین نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله محسن اراکی در سخنرانی پیش از خطبه های امروز جمعه 24خردادماه نماز جمعه قم بیان کرد: بنیادی ترین اصل در این بیانیه این است که ما در این گام دوم باید مسئولیت تمدن سازی اسلامی را بر عهده بگیریم و انقلاب در طول این 40 سال توانست نهادهای سیاسی تاسیس کند، قانون اساسی تدوین کند، در برابر چالش های عظیم سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی ایستادگی کند و در برابر توطئه ها و کارشکنی های فرهنگی، داخلی و دشمنان مقاومت کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مطرح کرد: در گام نخست انقلاب آنچه که انجام گرفت برافراشتن پرچم نظامی اسلامی و تربیت افرادی بود که از نظام اسلامی حمایت کنند و در این دوره انقلاب تثبیت شد و توانستیم با چالش ها و خطرها مقابله کنیم؛ اکنون وارد دوره ای شده ایم که باید تمدن عظیم اسلامی را بسازیم.

وی افزود: تلاش ما در گام نخست انقلاب این بود که نظام را چنان بسازیم که با اسلام مطابقت داشته باشد، اما شکل اصلی برنامه ها از خارج گرفته شده بود و تلاش بر این بود که این برنامه ها با احکام اسلامی مطابقت پیدا کند، ما تا کنون به سمتی حرکت کردیم که در صداوسیما، قوانین، آموزش و پرورش و دانشگاه ها کمتر خلاف شرع صورت بگیرد، اما در گام دوم انقلاب باید به سمتی حرکت کنیم که آموزش و پرورش، دانشگاه و صداوسیما در ابعاد مختلف برخاسته از معیارها و ارزش های اسلامی باشد.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: ما امروز به فقه رسانه، فرهنگ، گفت و گو و نمادها نیاز داریم تا بتوانیم یک صداوسیمای برخاسته از آموزه های اسلامی داشته باشیم، نه اینکه صرفا نهادی را ایجاد کنیم که به خلاف های شرعی صداوسیما بپردازد.

وی تصریح کرد: اینکه ما صرفا به بررسی خطاهای اسلامی بانک ها بپردازیم کافی نیست، بلکه باید اساس بانک ها و قوانین آن از فقه اسلامی برخاسته باشد، در زمینه گزینش های اداری نیز باید به معیارهای اسلامی توجه شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: تعجب می کنیم عده ای از نظارت استصوابی شورای نگهبان دم می زنند، مگر می شود افرادی که با معیارهای اسلامی و عدالت زاویه دارند بر سر کار بیایند، این خلاف شرع است؛ کدام یک از ما حاضریم اختیار خود، مال، خانواده و کسب و کار خود را به انسانی دهیم که امین نیست.

وی با اشاره به اهمیت حج ابراهیمی گفت: در قرآن کریم خداوند متعال صفا و مروه را از شعائر الهی معرفی می کند و بیت الله الحرام و مساجد از شعائر الهی و نماید یاد و اطاعت از خدا است.

آیت الله اراکی با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع افزود: باید حرمت شعائر الهی حفظ شود و به تعبیر قرآن کریم تعظیم شعائر انجام شود، ساختمان هایی که در قبور ائمه اطهار احداث می شود برای حفظ یاد و راه و رسم آن بزرگواران و میسر شدن امکان حضور مومنین در جوان مزار آن ها است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر تعبیر قرآن کریم درباره زنده بودن شهدا گفت: اینکه وهابیون می گویند کسی که می میرد نمی تواند حیات داشته باشد و سخن گفتن ما با اهلبیت(ع) راه به جایی نمی برد، حرف غلط و اشتباهی بوده و نه تنها شهدا، بلکه کافران نیز گوش دارند و پس از مردن می توانند مسائل دنیوی را استماع کنند.

وی تاکید کرد: رسول اکرم(ص) در راس افرادی هستند که می توانند دیگران را شفاعت کنند و تخریب قبور ائمه بقیع تنها یک حرکت ضد مذهبی نبود، بلکه حرکتی ضد با کل جریان اسلام محمدی بوده و در این جریانی که استکبار جهانی پیشتیبان آن هستند، قصد بر این است که ارزش های استکباری ترویج داده شود و رابطه با اسلام پیامبر اکرم(ص) نداشته باشد.

آیت الله اراکی بیان کرد: آن اسلامی که دشمنان به خورد ملت دنیا می دهند، اسلامی ساختگی بوده و ما این حادثه بی حرمتی به قبور اهلبیت بقیع را محکوم می کنیم و امیدواریم با نابودی آل سعود، زمینه تعظیم شعائر و احترام به ائمه بقیع فراهم شود.

وی اضافه کرد: برخی از قراردادهای بین المللی باعث شده که ما هنوز درگیر آن ها باشیم، اگر افرادی که قرارداد می بندد تقوای الهی داشته باشند، لااقل در انعقاد آن احتیاط می کنند؛ لازم نیست که حتما کارشناس بیان کند که این قرارداد حتما به ضرر ما است، بلکه احتمال مضر بودن برای یک کشور برای عدم تصویب قوانین کشور کافی است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha