جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار حسین نجات

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از ظرفیت طلاب جوان برای هیئت نوجوانان عاشورایی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سردار حسین نجات، در بیست و پنجمین دوره همایش مدیران هیئت رزمندگان اسلام، در مجتمع فرهنگی عمار در شهر مقدس قم، با اشاره به بیانیه گام دوم اظهار داشت: معنویت و اخلاق جهت دهنده همه حرکت های فردی و اجتماعی و نیاز جامعه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: رسالت هیئت های رزمندگان این است که با ابزار هنر شعر و سخنرانی و مداحی و با پشتوانه ارزش های دفاع مقدس بتوانند معنویت و اخلاق را در جامعه گسترش دهند .

وی افزود: تشییع شهید حججی با جمعیت حدود ۶۰۰ هزار نفر در تهران و تشییع باشکوه شهدای غواص و انقلاب کمک های مردمی در سیل اخیر نمونه هایی است از اینکه مردم هنوز پای آرمان های انقلاب و شهدا ایستاده اند. اگر مسجد یا هیئتی کمرنگ شده است به خاطر کمکاری مسئولان آنجاست.

سردار نجات خاطرنشان کرد: در مقطع اول انقلاب شعارمان جنگ جنگ تا سرنگونی رژیم صدام بود . ما دنبال حفظ خاک خود بودیم . امروز صحنه نبرد فرق کرده . دشمن ما ، ما را در افغانستان و لبنان و غزه و یمن و سوریه و عراق می بیند.

وی افزود: امروز دغدغه امریکا و اسرائیل این است که ما به پشت دروازه های اسرائیل رسیده ایم . حضرت امام در جنگ فرمودند ما بسیج ۲۰۰ میلیونی جهان اسلام را به راه خواهیم انداخت امروز فاطمیون حشد الشعبی حماس انصارالله حزب الله راه افتاده اند .

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز شرایط تغییر کرده است . لوگوی بچه حزب اللهی ها تغییر کرده و عکس شهدای مدافع حرم رواج یافته است. آنچه مایه تهییج بچه ها است اردوی جهادی و کمک به سیل زده هاست . ۷۰-۸۰ درصد اربعینی ها جوان هستند . ممکن است گردنبند طلا هم گردنشان باشد . لذا ما باید تغییری در رویه و نگرش خود ایجاد کنیم .

وی افزود: نباید در گذشته متوقف شویم . ما دیروز میدان دار بودیم . امروز باید تابلو دار باشیم و میدان را دست جوانان دهیم . ما تجربه را به جوانان منتقل کنیم و نگذاریم از مسیر خارج شوند ولی کارها را به دست ایشان بسپاریم.

سردار نجات تصریح کرد: آسیب موجود هیئت این است که بعضی از جاها خودمان را با شرایط جدید وفق نداده ایم . راهی که طی کرده ایم پر افتخار بوده لکن راه پیش رو طولانی تر است . الآن آغاز کار است ، آغاز فروپاشی تمدن غرب است .

وی افزود: جوانان را جانشین یا معاون اجرایی خود کنید صفر تا صد کار را دست اینها بدهید . خودتان بالا بنشینید و نظارت کنید . برادران هیئت جوانان آماده این کار شده اند . تصمیم بگیرید خودتان عضو هیئت امنا شوید و جوانان مدیر شوند یا حداقل جانشین شوند .

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هیئت های اندیشه ورز حداقل ۵۰ درصد از طلاب جوان و مستعد یا دانشگاهیان جوان باشند . در هیئت مدیره حداقل ۵۰ درصد جوان باشند و جلسات هیئت امنا را تشکیل دهید و گزارش آن را ارسال کنید .

وی افزود: حداقل برنامه های در اولویت و واولویت های بعدی برای سال ۹۸ ابلاغ شده است . هرکدام را هیئت جوانان می تواند برگزار کند به آنها بسپارید .

سردار نجات با بیان اینکه الگوهای جدیدی که با هیئت باید در پیش بگیریم یکی از آن ها اربعین است،گفت: در استان ها باید دفتر اربعین، با هدف استفاده از ظرفیت اربعین برای جذب جوانان داشته باشید.

وی با اشاره به ۵ راهکار برای استفاده از ظرفیت اربعین افزود: راهکار اول تشکیل کاروان های ۴۰ نفره با یک روحانی و مداح جوان و ۶۰ درصد جوان است و راهکار دوم زدن موکب در عراق بین نجف و کربلا با اصالت کار فرهنگی و در غذا دادن با عراقی ها کار کنید و سعی کنید جایگزین عراقی ها نشویم  و راهکار سوم موکب پذیرایی در مرزهای خروجی کشور مهران چذابه و شلمچه و راهکار چهارم پذیرایی از زوار خارجی در مسیر ورود به ایران و راهکار پنجم برگزاری مراسم های عراق  است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر راه اندازی گروه های جهادی گفت: یک قرارگاه گروه های جهادی در هر هیئت زده شود با فرماندهی مسئول هیئت و جانشینی مسئول جوانان. متشکل از یک گروه عمرانی و سازندگی یک گروه سلامت با استفاده از پزشکان و پرستاران یک گروه خدمات اجتماعی .

وی با اشاره به فعال کردن بخش اجتماعی هیئت افزود:  صندوق های خیریه و قرض الحسنه برای ازدواج واجاره مسکن ، ایجاد اشتغال . پیدا کردن سرمایه دار و پیوند دادن با نیروی کار  باید پیگیری شود.

سردار نجات گفت: برخی استان ها هیئت نوجوانان عاشورایی ویژه دبستانی ها ایجاد کرده اند که خیلی خوب جواب می دهد . از طلاب جوان برای تربیت آنها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: از لحاظ محتوای منابر ما چند بحث جدی در امسال داریم ؛ اول اینکه  امید آفرینی . مهم ترین عنصر در گام دوم امیدآفرینی است که جوانان بدانند راهی که پیش آمدیم خوب طی کرده ایم . آینده هم می توانیم کارهای مهمی انجام دهیم و دوم اینکه محتوای متناسب با بیانیه گام دوم . در این بیانیه ۲۶۸ سرفصل موضوع درآمده که می شود برای هر کدام منبر درست کرد .

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مسئله سوم اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی شعب ابی طالب نیست، بلکه رفاه و پیشرفت است . اقتصاد غیر مقاومتی یعنی فقر و مسئله چهارم عدالت خواهی و مبارزه با فساد است و پرچم این کار باید دست حزب اللهی ها باشد .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha