سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله حسینی همدانی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه آمریکا شایسته مذاکره دوباره نیست، گفت: کدخدا پرستان پیام رهبری را درک کنند و مگر می‌شود اروپا را بدون آمریکا معنا کرد، چرا برخی نمی‌خواهند درس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، با اشاره به اینکه نباید معیشت مردم به بازی‌های سیاسی گره‌زده شود، اظهار کرد: وزیر امور خارجه آلمان به ایران سفرکرده و مدعی شده که اروپا نمی‌تواند بدون خواست آمریکا برجام را اجرا کند، رسماً اعلام کرده است در موضوع برجام نمی‌توانند در کنار ایران باشند.

وی بابیان اینکه این شخص مدعی شده که پشت کردن به اروپا اشتباه است، گفت: مگر می‌شود اروپا را بدون آمریکا معنا کرد، چرا برخی نمی‌خواهند درس بگیرند.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه وزیر امور خارجه آلمان پیش از آمدن به ایران مدعی شده است به این کشور سفر می‌کنم تا از آن‌ها بخواهم نفوذ منطقه‌ای و موشک‌هایشان را کنار بگذارند، گفت: اصولاً نباید چنین شخصی را به کشور راه داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه ما جواب خوبی به آلمان‌ها دارد و آن‌ها دست‌خالی برگشتند، گفت: نباید فرصت‌ها را از دست داد، ادامه دادن این مسیر درست نیست. اروپایی‌ها به‌جای اینکه اقدامی داشته باشند دائماً از ایران می‌خواهند مقابل تهدیدهای آمریکا کاری نکند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی اضافه کرد: آنچه به نفع کشور است این است که توانایی‌های داخلی و عزم و همت جوانان در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران اشاره کرد و گفت: این سفر حواشی رسانه‌ای داشته است. آنچه برای ما در روابط خارجی مهم و معیار است، نظر مقام معظم رهبری است.

خطیب جمعه کرج بابیان اینکه سفر نخست‌وزیر ژاپن داشت مسیر خاصی را طی می‌کرد، گفت: باتدبیر رهبری مسیر این سفر به‌درستی هدایت شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه رهبری با تدبیر و درایت، آمریکا را به هیچ گرفت، گفت: وقتی از خدا بترسیم همه از ما خوف خواهند داشت و وقتی از خدا نترسیم از همه باید بترسیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری روح امیدواری در کشور را افزایش داده است، گفت: مذاکره با آمریکا یک اشتباه استراتژیک است که نباید رخ دهد.

وی با تأکید بر اینکه اگر ایران بپذیرد که مذاکره کند خطای راهبردی مرتکب می‌شود، گفت: آمریکا در حال عملیات فریب است.

خطیب جمعه کرج خطاب به غرب زدگان، گفت: پیام رهبری را درک کنید، آمریکا شایسته مذاکره دوباره نیست، رئیس‌جمهور آمریکا طبق اظهارنظر صاحب‌نظران طی دو سال گذشته ۱۱ هزار دروغ گفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه آمریکا کدخدا نیست، گفت: پیش‌شرط رهبری برای تقویت روابط ایران و ژاپن بسیار دقیق بود، فرمودند؛ نباید گوش‌به‌فرمان آمریکا باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی به افول آمریکا اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در چند نوبت به افول آمریکا اشاره‌کرده‌اند، مسئله افول آمریکا را همه اندیشمندان این حوزه قبول دارند. همچنین شورای ملی اطلاعاتی آمریکا نیز به این مسئله اذعان دارد.

وی گفت: نوام چامسکی مدعی شده آمریکا امپراتور در حال سقوط است، این قدرت هم در داخل و هم در خارج در حال سقوط است.

خطیب جمعه کرج اضافه کرد: بسیاری از صاحب‌نظران می‌گویند؛ تا سال ۲۰۲۵ سلطه آمریکا از بین خواهد رفت. برخی نیز مدعی هستند سقوط آمریکا اتفاق افتاده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه بسیاری نیز مدعی هستند، نظام سیاسی آمریکا شکست‌خورده است و اقتصاد این کشور در حال سقوط و دست پا زدن است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل استان، گفت: برخی از مدیران رعایت حال ارباب‌رجوع را نمی‌کنند و کارمندان خود را آزار و اذیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی گزارش‌ها در این خصوص می‌رسد که درست است، گفت: تذکر می‌دهیم، اما می‌بینیم که برخی مشکلات همچنان ادامه دارد. اگر ناچار شوم نام این مدیران و مدیران و وزیری که از این مدیران حمایت می‌کند را اعلام می‌کنم.

خطیب جمعه کرج در ادامه با اشاره به آغاز فصل گرما، گفت: مکرر عرض شده ماشین حریم خصوصی نیست، و کسی حق ندارد کشف حجاب کند، باید با این ناهنجاری اجتماعی قاطعانه برخورد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha