پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار علی اکبر مداحی

حوزه/ مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام با بیان اینکه از ظرفیت جوانان در هیئت ها نهایت استفاده شود، بر لزوم استفاده از طلاب مسلط به زبان عربی در موکب های اربعین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سردار علی اکبر مداحی، در بیست و پنجمین دوره همایش مدیران هیئت رزمندگان اسلام، در مجتمع فرهنگی عمار در شهر مقدس قم، اظهار داشت: هر مدیر جدیدی باید سوابق مدیریت گذشته و جمع بندی همایش های قبل را مطالعه کند تا از تجربیات گذشته استفاده کند .

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام تصریح کرد: جوان گرایی ، جذب حداکثری و کمک به محرومین شعارهای سال گذشته ما بوده است و هیأت ها باید در این جهت حرکت می کردند .

وی افزود: سعی کنیم با نهادهای همسو تعامل کنیم و از امکانات آنها بهره مند شویم مثل سازمان اوقاف و سازمان تبلیغات و در برگزاری هیأت و محرومیت زدایی به حاشیه های شهرها توجه ویژه داشته باشیم.

سردار مداحی با بیان اینکه توجه ویژه ای به کودکان و نوجوانان و جوانان و خواهران داشته باشیم و از این ظرفیت و آسیب های مورد توجه آنها غفلت نکنیم، خاطرنشان کرد: بحث عفاف و حجاب را جدی بگیریم و در این زمینه با ناجا همکاری کنیم .

وی افزود: هیأت رزمندگان باید عهده دار کارهای زمین مانده باشد و خط شکنی کند و به کارهای موازی اکتفا نکند . کارهایی مثل کمک به سیل زدگان و محرومان یا مراسم دهه فجر و هفته دفاع مقدس و تشکیل گروه های جهادی  و سعی کنیم از مداحان و سخنرانان جوان تر استفاده کنیم و به آنها میدان دهیم تا رشد کنند .

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام با بیان اینکه هیأت های اندیشه ورز باید در جهت تبیین بیانیه گام دوم فعال باشند،گفت: در صورت امکان در مراکز دانشگاهی و شهرک های صنعتی با همکاری خود آنها هیأت برگزار کنیم .

وی با اشاره به اجتماع عظیم اربعین حسینی در کربلا گفت: همه هیئت های رزمندگان ان شاء الله باید در صحنه اربعین حضور داشته باشند ، اگر توان برپایی موکب ندارند ، حداقل هر هیأتی کاروان چهل نفره از جوان ها برای زیارت اربعین هماهنگ کند و برنامه ای نیز برای جاماندگان اربعین داشته باشد .

سردار مداحی افزود: اولویت اربعین برای هیئات رزمندگان کار فرهنگی است گرچه اسکان و پذیرایی هم مهم است . منظور از کار فرهنگی تحول آفرینی در کودکان و نوجوانان و جوانان ایرانی و عراقی است با شیوه های مختلف .

وی تصریح کرد: هیأت رزمندگان در اکثر شهرها باید محرک و محور اربعین باشد و موکب ها را به عنوان شورای جبهه مردمی اربعین دور هم جمع کند تا با همفکری ،کارهای اثرگذارتری انجام دهند  و در اربعین باید از جوانان مستعد استفاده کرد .

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام با بیان اینکه مسئولان فرهنگی قوی برای موکب های اربعین در نظر بگیریم و به ستاد مرکزی معرفی کنیم،گفت: پیش از اربعین سعی کنیم اجتماع بزرگی از اربعینیان در سطح شهر خود برگزار کنیم  و برای زائر اولی ها خصوصا جوانان ، تسهیلات زیارت اربعین را فراهم کنیم .

وی با بیان اینکه پذیرایی از زوار خارجی در مرزهای ورودی (پاکستان ، افغانستان و آذربایجان) را در دستور کار خود قرار دهیم ، تصریح کرد: تلاش کنیم میزبان اربعین ، عراقی ها باشند و ما کمک آنها باشیم به صورتی که احساس نکنند ما می خواهیم میزبانی را از آنها بگیریم .

سردار مداحی با بیان اینکه سعی شود از طلاب مسلط به زبان عربی در موکب ها استفاده شود ، گفت: سعی کنیم تعامل با موکب های عراقی در طول سال را برقرار کنیم واز آنها برای حضور در ایران دعوت کنیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha