پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و السلمین سید احمد صافی در خطبه های نماز جمعه کربلا بیانیه حضرت آیت الله سیستانی را به مناسبت سالگرد فتوای جهاد کفایی قرائت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و السلمین سید احمد صافی در خطبه های نماز جمعه کربلا بیانیه حضرت آیت الله سیستانی را به مناسبت سالگرد فتوای جهاد کفایی قرائت کرد.

وی اشاره کرد: در مثل دیروزی در 13 ژوئن 2014 میلادی فتوای جهاد کفایی از صحن حرم امام حسین (ع) صادر شد و عراقی ها را به دفاع از کشور، ملت و مقدسات در برابر تروریست های داعش که مساحت زیادی از عراق را تصرف کرده بودند، دعوت کرد.

متن بيانيه به شرح زیر است:

مردم عراق از پیر و جوان و از قشر های مختلف اجتماعی با حماسه ای بی نظیر و همّتی وصف ناپذیر به میدان های جنگ شتافته و در طول سه سال با تمام توان در میدان حضور یافته و زیباترین و والاترین معانی رشادت و قهرمانی را به نمایش گذاشتند و در این راه ده ها هزار شهید و چندین برابر مجروح و زخمی برای نجات کشور، فداکاری در راه حرمت ها و مقدسات تقدیم کردند تا اینکه خداوند پیروزی را بر آنان عنایت کرد و توانستند تروریست ها را بیرون رانده و مناطق اشغال شده را از لوث متجاوزین رهایی بخشند و حکومت موهوم آنان را نابود کنند.

 اگر همبستگی، انسجام و اتحاد عراقی ها، غلبه نیرو های سیاسی بر اختلافات و درگیری ها، ترجیح دادن منافع والی ملی و قشر های مختلف مردم بر منافع شخصی، حزبی، قومیتی و منطقه ای و همکاری کشور های دوست و بردار و مشارکت فعال آنان در بیرون راندن تروریسم داعشی نبود، این پیروزی بزرگ تاریخی حاصلی نمی شد.

امّا بعد از اینکه جنگ به پایان رسید  پیروزی آشکارحاصل شد و مناطق مختلف از لوث تروریست ها پاک شد، بار دیگر اختلافات به صورت آشکار و پنهان در صفوف طرف ها و احزابی که زمام امور را به دست دارند، نفوذ کرده و درگیری میان قدرت هایی که می خواهند پُست های سابق خود را حفظ کنند و قدرت های دیگر که در خلال جنگ علیه داعش بوجود آمده اند و برای تثبیت حضور خود و دستیابی به دستاورد های معین تلاش می کردند، بالا گرفت.

همچنان رقابت بر سر منصب ها و موقعیت ها از جمله وزارت دفاع و کشور و سهمیه بندی ها مانع تکمیل کابینه وزارتی می شود و همچنان هیچ اقدام عملی مشخصی برای کاهش فساد موجود در نهاد های حکومتی و محاکمه عاملان آن صورت نگرفته است و همچنان بروکراسی اداری، کمبود فرصت شغلی، کمبود شدید در خدمات اساسی به استثنا آنچه اخیراً موجب بهبودی برخی امور شد، موجب رنج و سختی شهروندان شده و زندگی را بر آنان سخت کرده است و همچنان قوانینی که به گروه خاصی امتیازات ناعادلانه داده و به ضرر سایر ملت است، پابرجاست و اصلاح نشده است.

همه این ها در سایه اوضاع بسیار خطرناک منطقه و تشدید نگرانی در آن بعد از دوره آرامش نسبی ما بعد جنگ علیه داعش اتفاق افتاده است.

تداوم درگیری بر سر غنیمت ها، دستاورد ها و برانگیختن مشکلات امنیتی، عشیره ای و طایفه ای برای اهداف مشخص و عدم تسریع در حل مشکلاتی که در پی جنگ علیه تروریسم به وجود آمده، این فرصت را به بقایای داعش داده است که با تجاوز های خود در امنیت و استقرار کشور اختلال ایجاد کنند که ممکن است با استقبال برخی افراد انتقام جو و ناراضی رو به رو شود که بر پیچیدگی امور می افزاید.

عادی سازی اوضاع در مناطق آسیب دیده و تأمین امنیت آن بر اساس اصول حرفه ای که حرمت شهروند را رعایت کرده و موقعیت زندگی عزتمندانه و کریمانه را فراهم کند و از تجاوز علیه حقوق قانونی آن جلوگیری کند، انجام گیرد که در غیر این صورت خطر بازگشت کشور به شرایط درد آور و اسف بار بیشتر می شود.

جناح های مرتبط با پرونده امنیتی باید متوجه و مراقب باشند که در نتیجه عوامل مذکور چه چیزی ممکن است اتفاق بیافتد و با این پرونده مهم با اصول حرفه ای کامل تعامل داشته باشند و به تلاش های اطلاعاتی برای خنثی کردن طرح های تروریستی قبل از اجرایی شدن آن توجه ویژه ای داشته باشند و مناطقی که ممکن است محل تحرکات آنان باشد را به دقت زیر نظر بگیرند و اجازه هیچگونه کوتاهی و قصور در این زمینه را ندهند.

سلام و درود بی کران به شهدای بزرگ و خانواده های آنان، مجروحین، جانبازان و مردان قهرمان نیرو های مسلح و دستگاه های امنیتی که برای امنیت کشور و استقرار و حمایت از شهروندان بیدار هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha