پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دختربچه مسلمان میشیگانی برنده جایزه «دودل گوگل» شد

حوزه/ دختر بچه مسلمان ۱۰ ساله در ایالت میشیگان آمریکا برنده جایزه نقاشی «دودل گوگل» شد. او تصویر یک فضانورد زن مسلمان را بر روی مریخ کشیده بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» «لیانا صدیق» یک دختربچه مسلمان 10 ساله که دانش آموز آکادمی اسلامی میشیگان در آمریکا می باشد، برنده مسابقه  نقاشی «دودل گوگل» از میشیگان شد.

موضوع این مسابقه نقاشی «زمانی که بزرگ شوم دلم می خواهد...» می باشد. و دانش آموزان مدارس مختلف طرح هایشان را از آینده ای که برای خودشان متصور می باشند، برای این مسابقه ارسال کردند.

 

لیانا صدیق، دانش آموز محجبه کلاس چهارمی تصویر از یک فضانورد مسلمان زن را که در ماموریتی به فضا، به سیاره مریخ سفر کرده را کشید. گفته می شود این مسابقات گوگل در مجموع 53 برنده را انتخاب کرده اند که برندگان از رده های سنی کودکستان تا کلاس دوازدهم هستند و هر کدام از یک ایالت به علاوه واشنگتن دی سی، گوآم و پورتوریکو می باشند.

لیانا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: من همیشه تصور می کردم که فضا جای جذابی است. برخی اوقات در مدرسه درباره فضانوردان می خوانم و هر زمان که درباره فضانوردی مطالعه می کنم هرگز چیزی راجع به فضانوردان زن نشنیده ام. برای همین تصور کردم جالب باشد که نخستین انسان روی سیاره مریخ یک زن باشد.

گفته می شود 5 برنده نهایی از میان رده های سنی مختلف انتخاب خواهند شد و نفرات دوم تا چهارم نیز هر کدام بورس تحصیلی 5 هزار یورویی، یک سفر به شرکت گوگل در کالیفرنیا و سخت افزار و دیگر محصولات گوگل را جایزه می برند.

«دودل گوگل» یک تغییر موقتی و ویژه به لوگوی گوگل را صفحه اصلی آن می دهد که هر بار در رابطه با رویدادها، تعطیلات، دستاوردها و شخصیت های تاریخی برجسته متفاوت است.

 

گفتنی است براساس آخرین آمارگیری های مرکز تحقیقات پیو، مسلمانان بیش از 1% جمعیت 322 میلیونی آمریکا را به خود اختصاص داده اند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • alideris IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    سلام برنده یه گوشی شد در برنامه گوگل چگونه تحویل بگیرم
  • محمد IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    میخوام بدونم این واقعی هستش . برای من اتفاق افتاد ولی جایزه ندادند