پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
۲.۷ میلیون کمک مسلمانان نیوزیلند به قربانیان مساجد کرایست چرچ داده می شود

حوزه/ سه سازمان دینی در کشور نیوزیلند اقدام به اهدای کمک مالی ۲.۷ میلیون دلاری به بازماندگان و قربانیان حمله ۱۵ مارس کردند که جان ۵۱ نمازگزار را گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، میلیون ها دلار کمک مالی توسط مسلمانان برای کمک به جامعه اسلامی شهر کرایست چرچ در نیوزیلند که مورد حمله تروریستی قرار گرفته جمع آوری شد.

در همین راستا سه سازمان دینی با نام های بنیاد اعتماد التقوا در شهر اوکلند در نیوزیلند، مرکز اطلاعات اسلامی نیوزیلند و جامعه مسلمانان کانتربری کمک مالی 2.7 میلیون دلاری را جمع آوری کرده اند و این کمک های جمع آوری شده قرار است این هفته میان بازماندگان و قربانیان حادثه توزیع شوند.

احمد زین الدین هماهنگ کننده بنیاد اعتماد التقوا در این باره گفت: به هر یک از اعضای خانواده های کشته شدگان حمله 29 هزار دلار و به کسانی که مجروح شده اند 14 هزار و 500 دلار داده می شود. وی گفت که این پول باید تا پایان هفته برای بازماندگان و قربانیان فرستاده شود.

وی با بیان اینکه کمک ها برای توزیع به گروه «حمایت قربانیان» فرستاده می شود که فهرست اطلاعات قربانیان و بازماندگان را در اختیار دارند گفت: انجمن ها به طور مستقل تصمیم گرفته اند که کمک ها چگونه و به چه کسانی اهدا شوند.

زین الدین ابراز امیدواری کرد که کمک ها در تاریخ 10-14 ژوئن توزیع شوند.

 

گفتنی است حمله تروریستی به مساجد النور و لینوود در شهر کرایست چرچ نیوزیلند منجر به کشته شدن 51 نمازگزار شده و ده ها تن دیگر در این حادثه به شدت مجروح شدند. پس از حمله جامعه اسلامی 10.9  میلیون دلار برای کمک به قربانیان جمع آوری کردند. در حالی که برخی از قربانیان به جای مانده در این حمله تا چندی پیش هنوز در زندان بستری بوده و در شرایط بدی به سر می برند، دولت نیوزیلند اقدام زیادی برای کمک به آنان در پیش نگرفت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha