پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در تابستان امسال دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه فرزندان طلاب و روحانیون استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام امید رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: به‌منظور ترویج سبک زندگی اسلامی و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی، دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و دیگر دوره‌های ورزشی و مهارتی برای فرزندان روحانیون و طلاب استان خراسان شمالی در تابستان پیش رو برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های مسئولین حوزه علمیه خراسان شمالی بهبود سطح مهارت‌های کاربردی خانواده طلاب و روحانیون تحت نظر این حوزه است؛ ازاین‌رو با برگزاری این دوره‌های مهارت‌های زندگی و دیگر دوره‌های مدنظر، برای دست‌یابی به این هدف تلاش می‌شود.

حجت‌الاسلام رحمانی گفت: تابستان فرصتی برای بهبود سطح فکری و مهارتی فرزندان است؛ به همین دلیل اولیا باید از این فرصت طلایی کمال استفاده را داشته باشند.

وی ادامه داد: شایسته است والدین کودکان خود را در سنین پایین در زمینه‌های اخلاقی و مهارتی مورد آموزش قرار دهند تا در سنین نوجوانی و جوانی فرزندی صالح و شایسته‌تری را داشته باشند.

مسئول اداره فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت دوره‌های آموزش مهارت‌های زندگی اظهار کرد: ضعف در هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی، ناتوانی در مدیریت استرس، فقدان اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس، ضعف در حل مسئله و حل تعارض ازجمله معضلاتی است که به سبب فقدان آموزش مهارت‌های زندگی در نظام آموزشی کشور مسبب بسیاری از مصائب و مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی است.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به این‌که محیط پیرامون ما پیوسته در حال تغییر است و داشتن مهارت‌های زندگی بخش مهمی از توانایی افراد برای رفع چالش‌های زندگی روزمره است، افزود: درواقع این دوره‌ها به‌منظور ارج نهادن به دغدغه‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای نهادینه‌سازی مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی در سطح جامعه و ارتقای سطح دانشی و مهارتی خانواده طلاب برگزار می‌شود.

مسئول فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی تابستانه امسال برای کودکان دختر و پسر هفت تا 12 سال طلاب و روحانیون در نظر گرفته شده و برای دیگر رده‌های سنی، دوره‌های دیگری با عناوین متفاوت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دوره‌های گوناگون با زمینه‌های ورزشی، مهارتی و قرآنی در تابستان امسال برگزار می‌شود تصریح کرد: دوره‌های آموزشی در نظر گرفته‌شده در طرح مهارت‌های زندگی حوزه علمیه خراسان شمالی شامل دوره‌های آموزش تجوید قرآن، کلاس دفاع شخصی ویژه پسران، شنا، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش کامپیوتر و ICDL مقدماتی است.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: به‌منظور حفظ کیفیت و سطح آموزشی، ظرفیت دوره‌های آموزشی محدود است و خانواده‌های طلاب و روحانیون متقاضی باید هرچه زودتر اقدام به ثبت‌نام کنند؛ زیرا اولویت پذیرش با کسانی است که زودتر ثبت‌نام کرده‌اند.

مسئول فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: متقاضیان دوره‌های آموزشی می‌توانند به‌منظور ثبت‌نام به اداره فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha