جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: متأسفانه در جامعه کنونی مسئله تجمل‌گرایی و چشم‌وهم‌چشمی خانواده‌ها را درگیر کرده و ازدواج جوانان را به تأخیر انداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با شماری از مسئولان فرهنگی استان، بر تلاش بیشتر متولیان و دست‌اندرکاران برای تسهیل ازدواج جوانان در جامعه تأکید کرد.

وی اظهار کرد:  ائمه اطهار (ع) به مسئله ازدواج به هنگام و آسان تأکید داشته‌اند؛ به همین دلیل انتظار می‌رود خانواده‌ها و مسئولان متولی امور جوانان این احادیث و توصیه‌های دینی را سرلوحه امور خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه تأخیر و تعویق در ازدواج جوانان سبب بروز آسیب‌های اجتماعی فراوانی در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه در جامعه کنونی مسئله تجمل‌گرایی و چشم‌وهم‌چشمی خانواده‌ها را درگیر کرده است.

وی ادامه داد: همین عامل سبب بالا رفتن سن ازدواج و بروز ناهنجاری اجتماعی فراوانی در جامعه شده است؛ ازاین‌رو باید در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم بری خانواده‌ها و جامعه صورت گیرد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت همکاری و تعاون همه بخش‌ها در راستای رفع مشکلات مربوط به ازدواج جوانان، گفت: گسترش یافتن روحیه تعاون در میان مردم سبب برطرف شدن بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر در مجموعه‌های کوچکی همچون خانواده یا مجموعه‌های بزرگی همچون جامعه روحیه تعاون در میان اعضا برقرار باشد، بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی از جمله مشکلات ازدواج جوانان مرتفع می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امروز در خانواده‌ها روحیه تعاون بین اعضای خانواده تا حدی کمرنگ شده و این مسئله یکی از علت‌های اصلی ایجاد مشکل برای ازدواج جوانان و بروز ناهنجاری‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha