پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس از عدم حضور رسانه ملی مبنی بر پوشش موضوعات مهم در حوزه‌های علمیه خواهران انتقاد و گفت: تنویر افکار بدون اطلاع‌رسانی ایجاد نمی‌شود، جا داشت رسانه ملی در هنگام برگزاری آزمون مهم حوزه‌های علمیه خواهران حضور پیدا می‌کرد.

حجت‌الاسلام محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه»، در شیراز، با اشاره به برگزاری آزمون سطه سه و چهار حوزه علمیه خواهران استان فارس در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، اظهار داشت: هرساله بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در سطوح 2، سه و چهار که به ترتیب معادل کارشناسی، ارشد و دکتری بوده در حوزه علمیه خواهران استان پذیرش صورت می‌گیرد.

وی افزود: در هر مقطعی که طلبه فراغ التحصیل شود می‌تواند مقطع بالاتر را در دانشگاه حضور پیدا کند همچنین عکس این مطلب نیز می‌تواند عمل شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس به پذیرش حوزه‌های علمیه اشاره کرد و بیان داشت: موضوع پذیرش حوزه‌های علمیه با یک‌روند بسیار ساده‌ای مبنی بر اطلاع‌رسانی، بسیار در مقابل گستره جامعه و مخاطبین ساده و بسیط است، به همین دلیل برخی از شهروندها هنوز به رسالت حوزه آشنا نیستند.

وی رسالت‌های رسانه در رابطه با تبیین اهمیت و ضرورت حوزه‌های علمیه تشیع را مورد توجه قرارداد و ابراز کرد: یکی از رسالت‌های رسانه، تبیین اهمیت و ضرورت حوزه‌های علمیه تشیع است، تا اهمیت و رسالت حوزه برای آحاد مردم روشن نشود این سؤال منطقی است که مطرح شود جایگاه حوزه در جامعه قرار دارد، ازاین‌رو باید برای شناساندن حوزه به جامعه تلاش کرد.

حجت‌الاسلام محمودی، از عدم حضور رسانه ملی مبنی بر پوشش موضوعات مهم در حوزه‌های علمیه خواهران انتقاد و عنوان کرد: تنویر افکار بدون اطلاع‌رسانی ایجاد نمی‌شود، جا داشت که رسانه ملی در هنگام برگزاری آزمون مهم حوزه‌های علمیه خواهران حضور پیدا می‌کرد.

وی در پایان تصریح کرد: همه اقشار جامعه  و حیات معنوی و دینی مرهون حوزه‌های تشیع  هستند، ازاین‌رو این اهمیت باید در رسانه ملی منعکس می‌شد، امیدواریم در نوبت‌های آینده بتوانند این خلأ و کاستی را برطرف کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha