پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین به دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: پاسخ رهبری به نخست وزیر ژاپن ارتقای جایگاه و عظمت ملت ایران و مسلمین را به همراه داشت و باید به خاطر داشتن چنین رهبر مقتدری خداوند را شاکر باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در اولین جلسه مجمع نمایندگان استان در اجلاسیه چهارم که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، وحدت را موضوع مهمی دانست و با بیان اینکه از نگاه دین، وحدتی ارزشمند است که توحیدی باشد، گفت:  در قرآن آیه‌ای که انسان‌ها را به وحدت دعوت کند نداریم. قرآن می‌فرماید «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا» که دعوت به توحید است و وقتی موحدین یکجا جمع شوند وحدتی شکل می‌گیرد که ناگسستنی است.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: نباید منافع حزبی و شخصی را محور وحدت قرار دهیم، بلکه باید بر محور قرآن، عدالت، ولایت، وحی، توحید، رسالت و نبوت با یکدیگر وحدت داشته باشیم تا اثرگذار، ماندگار و مورد تأیید دین باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه باید مبارزه با فساد را جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: اگر بگوییم در مقابله‌ با فساد هیچ کاری صورت نگرفته است و یا اینکه فساد همه جا را فرا گرفته است، کلی گویی کرده‌ایم اما اگر جایی فساد صورت گرفته است باید گفته شود و در پی درمان آن باشیم.

وی اظهار کرد: در برخی از موارد ناچار هستیم فریاد بزنیم و فسادهای صورت گرفته را به مردم اطلاع‌رسانی کنیم زیرا برخی قول و وعده می‌دهند که جلوی فساد را می‌گیرند اما به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند و این مسائل باید با مردم در میان گذاشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: اینکه پیگیری‌های صورت گرفته در مبارزه با فساد و برخورد با مفسدان اطلاع‌رسانی شود، کار بسیار خوبی است و از مسئولان و نمایندگان می‌خواهم تا اگر موردی را پیگیری و به نتیجه رسانده‌اند به ما اعلام کنند تا اطلاع‌رسانی کنیم.

مام جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه مردم بزرگ‌ترین سرمایه‌ نظام هستند، گفت: باید اعتماد مردم نسبت به نظام حفظ شود و این کار مستلزم آن است که حرف و عمل مسئولان یکی شود و در راستای خدمت به مردم بیش از پیش تلاش کنند

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین به دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: پاسخ رهبری به نخست وزیر ژاپن ارتقای جایگاه و عظمت ملت ایران و مسلمین را به همراه داشت و باید به خاطر داشتن چنین رهبر مقتدری خداوند را شاکر باشیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha