جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ امام جمعه بیرجند گفت: وقتی با اروپایی ها وغربی ها ارتباط برقرار کردیم، تفکرات ناب اسلامی و از خودگذشتگی ها جای خود را به لذت جویی، خودپرستی و تفکرات لیبرالی و ثروت اندوزی داد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در دیدار رئیس و جمعی از کارکنان اداره کل مخابرات خراسان جنوبی با بیان اینکه وظیفه کارکنان حوزه ارتباطات بدلیل حساسیت این حوزه سخت و سنگین است، گفت: اگر آیت الله مطهری، شهید مطهری شد به خاطر اینکه ارتباط او با آیت الله بروجردی و امام راحل بود و نتیجه آن ارتباطات این مقام بالای معنوی و علمی است.

وی با بیان اینکه خیلی از افرادی که به سمت آسیب های اجتماعی گرایش پیدا می کنند، به خاطر ارتباطات آنها با افراد ناسالم است، افزود: آن کسی که دزد و معتاد می شود به خاطر ارتباطات او است، این ارتباطات می تواند چهره به چهره و یا دید و بازدید، روزنامه و یا مخابراتی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به سخنی از امام صادق علیه السلام که فرمودند با کسی همنشین شوید که دیدارش شما را به یاد خدا بیاندازد، گفتارش بر دانش شما بیافزاید و کردارش شما را به عشق آخرت اندازد، گفت: چنانچه با بزرگان هم نشین شوید مانند آنها خواهید شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: آنچه انسان در قیامت آرزو می کند این که چرا با شیوه هایی که پیامبر گفت در دنیا ارتباط پیدا نکردم و با افراد فاسد رفیق شدم؟ این رفاقت و ارتباط ممکن است که کسی باشد و یا قلم او باشد در کتاب و روزنامه ای و یا ارتباطات فضای مجازی و حقیقی و یا رسانه ملی باشد.

وی با بیان اینکه هویت انسان در ارتباطات است، افزود: وقتی با اروپایی ها و غربی ها ارتباط برقرار کردیم، تفکرات ناب اسلامی و از خودگذشتگی ها جای خود را به لذت جویی، خودپرستی و تفکرات لیبرالی و ثروت اندوزی داد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه تمدس اسلامی جایی است که باید به آن برسیم و حوزه ارتباطات جلودار این موضوع باید باشد، گفت: کسانی که ابزار ارتباطات دست آنها است طوری عمل کنند که در مدت زمان بندی مشخص به تمدس اسلامی برسیم، در مقابل انحطاط برنامه 2030 که غربی ها برای ما تحلیل می کنند.

 

ش/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha