جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در قم

حوزه/ نشست اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان قم، به میزبانی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معاون اجرایی آستان مقدس ظهر امروز در این نشست که در ساختمان کریمه اهل بیت(س) حرم مطهر برگزار شد، گفت: برنامه های دهه کرامت با مراسم افتتاحیه در سالروز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر در حرم این بانو آغاز می شود.

هادی محمودنژاد با اشاره به انتخاب شعار «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل‌بیت(ع)» برای دهه کرامت سال ۹۸ گفت: در ایام دهه کرامت، بزرگداشت حضرت شاه چراغ احمد بن موسی علیه السلام انجام خواهد شد و مراسم اختتامیه در سالروز پر خیر و برکت امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس برگزار می گردد.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها افزود: در این راستای، باید برنامه های سازمان ها و ارگان های مختلف تبیین و نقش آن ها در هم افزایی برنامه های دهه کرامت مطرح شود.

وی با بیان این که در دهه کرامت آذین بندی های مساجد و محلات، جشنوار کرامت در ده مسجد و ده بوستان، جشن شادی و جشن دختران آفتاب، از برنامه های محوری دهه کرامت در استان قم می باشد، گفت: در دهه کرامت ایستگاه های کریمانه (صلواتی) در حوزه های فرهنگی و خدماتی از زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(س) پذیرایی می کنند.

محمودنژاد با ضروری دانستن حضور بیشتر هیئات مذهبی در برنامه های دهه کرامت اذعان داشت: در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها کاروان شادی با حضور هیئات مذهبی استان قم راه اندازی می شود. حضور فعال در این عرصه و ارائه الگوی شادی همسو با سیره اهل بیت(س) از گرایش جوانان به شادی های نامتعارف و غیر همسو با فرهنگ دینی جلوگیری نمایند. البته در این عرصه، نحوه اجرای این شادی و مراقبت از انحراف نیافتن آن اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه های دهه کرامت در عرصه ملی در سراسر کشور گفت: در دهه کرامت، علاوه بر کارهای استانی و ملی، در عرصه بین المللی نیز اقداماتی انجام می شود که در تلاش هستیم این برنامه توسعه کمی و کیفی نسبت به سال های گذشته داشته باشد.

خاطرنشان می شود در این نشست، علاوه بر تشریح برنامه های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از سوی حجت الاسلام جواد بهشتی پور، مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس، نمایندگانی از دستگاه های و ارگان های استانی شامل استانداری، شهرداری، صدا و سیما، اداره تبلیغات اسلامی، نمایندگی آستان قدس رضوی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، جمعیت هلال احمر، کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان، اداره کتابخانه ها، کمتیه امداد امام خمینی(ره)، اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، اداره ورزش و جوانان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای هیئات مذهبی به ایراد سخن پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha