سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آزمون ورودی سطح ۳ و ۴ حوزه علمیه خواهران تهران

حوزه/ آزمون ورودی سطح ۳ و ۴ حوزه علمیه خواهران تهران در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و با حضور بیش از ۶۰۰ داوطلب برگزار شد.

خانم منصوره ازغندی معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر، افزود: به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران، آزمون ورودی متقاضیان مقطع سطح ۳ (فوق لیسانس) در مدارس علمیه قاسم ابن الحسن(ع) و قائم(عج) چیذر، آزمون ورودی متقاضیان مقطع سطح ۴ (دكترا) در مدرسه علمیه الغدیر و آزمون بازپذیری ویژه طلاب سطح 2 (بازمانده از تحصیل) در مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) برگزار شد.

وی افزود: در آزمون ورودی متقاضیان مقطع سطح ۳ (فوق لیسانس) 443 نفر، در آزمون مقطع سطح ۴ (دكترا) 169 نفر، و در آزمون بازپذیری ویژه طلاب سطح دو 170 نفر شرکت داشتند.

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران اظهار داشت: متقاضیان ورود به مقطع سطح ۳ (فوق لیسانس) بعد از قبولی در مرحله اول یعنی آزمون کتبی و قبولی در مرحله دوم یعنی مصاحبه حضوری و شفاهی می توانند در رشته های تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، مدرسی ادبیات عرب، مطالعات اسلامی زنان، مشاوره خانواده، و تربیت دینی کودک و نوجوان که در 11 مدرسه علمیه ارائه می شود، با توجه به ظرفیت پذیرش مدارس، مشغول به تحصیل شوند.

وی افزود: همچنین متقاضیان ورود به مقطع سطح ۴ (دكترا) بعد از قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی می توانند در رشته های فقه و خانواده، تفسیر تطبیقی، کلام اسلامی و حکمت متعالیه مشغول به تحصیل شوند.

خانم ازغندی در پایان با اشاره به شرایط داوطلبان حاضر در آزمون بازپذیری، گفت: طلابی که در آزمون بازپذیری شرکت می کنند، به آن دسته از طلاب اطلاق می شود که بنا به دلایل غیر انضباطی مثل ازدواج منفصل از تحصیل شدند اما هم اکنون قصد ادامه تحصیل را دارند، می توانند با حضور در این آزمون فرصت مجدد تحصیل در حوزه های علمیه را پیدا کنند. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha