شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فقهی زاده

حوزه/ فقهی زاده گفت: همه عالمان معتقدند نهج البلاغه آبشخور آموزه های وحی الهی است که از تلمذ بزرگترین رسول خداوند استفاده کرده و از شهد جان بشریت چشیده و به بشریت چشانیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، عبدالهادی فقهی زاده، در آیین رونمایی از نهج البلاغه به خط بریل برای اولین بار در جهان اسلام در کتابخانه مرکزی این استان اظهار کرد: ابن خلکان اولین کسی است که در طول تاریخ در صحت نهج البلاعه شبه  کرد و در ادامه برخی دیگر هم این تشکیک را وارد کردند.

وی تصریح کرد: در آن زمان همچنین عالمان هم رای شدند و تاکید کردند نهج البلاغه برترین کتب روایی در حوزه فقه، اندیشه دینی، در عرصه تربیت و زهد و اندیشه و عمل است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی خاطرنشان کرد: عالمان گفته اند نهج البلاغه  تفسیر دیگر گونه قرآن کریم است و باید بگویم نهج البلاعه فخر بشریت است.

وی ادامه  داد: همه عالمان معتقدند نهج البلاغه آبشخور آموزه های وحی الهی است که از تلمذ  بزرگترین رسول خداوند استفاده کرده و از شهد جان بشریت چشیده و به بشریت چشانیده است.

فقهی زاده عنوان کرد: ساختار نهج البلاغه معجزه بیانی، اندیشه ای و تربیتی است، نهج البلاغه دقیقا چون قرآن معجزه بیانی است ولی پیش از آن معجزه اخلاقی،تربیتی و اعتقادی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha