جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد تاریخی متعلق به قرن ۱۴ در بلغارستان پس از مرمت بازگشایی شد

حوزه/ یک مسجد تاریخی در شهر هاسکی در بلغارستان، که با کمک بنیاد دیانت ترکیه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته، روز شنبه به روی نمازگزاران باز شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از آناتولی، مسجدی تاریخی در بلغارستان متعلق به قرن 14 ه ق  و یکی از قدیمی ترین مساجد در بالکان، با کمک بنیاد ترکیه پس از انجام عملیات بازسازی و مرمت بازگشایی شد.

مهندسان ترک به عملیات مرمت این مسجد متعلق به دوره عثمانی در بالکان که روز شنبه به روی نمازگزاران افتتاح شد، کمک رسانی کردند. مسجد مذکور در سال 1394 در جنوب شرقی شهر بلغاری هاسکی ساخته شده و با کمک بنیاد دیانت ترکیه مرمت گردید.

علی ارباس سرپرست ایالتی دیانت ترکیه در این باره گفت: این کار برجسته به دلیل تاریخی بودن مسجد انجام گرفت و عملیات مرمت و بازسازی با همکاری دفتر مفتی اعظم مسلمانان بلغارستان انجام شد.

ارباس ضمن سپاس از همکاری دولت بلغارستان برای انجام مرمت ابراز امیدواری کرد که چنین مشارکت هایی بر روی روابط بین دو کشور تاثیر مثبت بگذارد.

وی همچنین با اشاره به افزایش اسلام هراسی گفت: علی رغم تمام منفی نگری های اخیر در جهان، مردم بایدپیام صلح، مدارا، دوستی و همبستگی را ترویج کنند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha