پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان نیوزیلند خواستار دوره های تعلیمی ضداسلام هراسی برای پلیس شدند

حوزه/ مسلمانان نیوزیلند ضمن انتقاد از ماموران پلیس این کشور در رابطه با جرایم نفرت محور و اسلام هراسی، از پلیس خواستند دوره های آموزشی در مقابله با آزار و اذیت ضداسلامی و اقلیت های قومی – مذهبی برگزار کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از rnz، رهبران مسلمان در نیوزیلند خواستار برپایی دوره های آموزشی ویژه برای ماموران پلیس در مقابله با جرایم  نفرت محور، سوءاستفاده ها و آزارهای علیه مسلمانان و اقلیت های مذهبی – قومیتی شدند.

مقامات مساجد ضمن شکایت از برخورد پلیس با جرایم اسلام هراسی ابراز گردند که پاسخ دهی پلیس نیوزیلند به چندین حادثه ارعاب توسط راست های افراطی از زمان حمله 15 مارس نابرابر بوده است. نیروهای پلیس مردی را که در اواخر ماه مارس در خارج از یک مسجد در پارملستون شمالی اقدام به پوشیدن لباسی با صلیب شکسته کرده بود و قصد ارعاب مسلمانان را داشت، بازداشت نکرند. آن ها همچنین مردی را که در این مکان سخنرانی ضداسلامی و نژادپرستانه سرداده بود مورد مصاحبه قرار داده و اعلام کردند که وی تهدیدی برای مسلمانان محسوب نمی شود.

عبداللطیف اسمیت یکی از رهبران انجمن مسلمانان مناوات من درخواست به برپایی دوره های ویژه برای پلیس گفت: این دوره های آموزشی می توانند همه جور جرایم نفرت محور و تهدید و ارعاب را شامل شوند. به نظرم ارزشش را دارد و آن ها را آماده می سازد که در چنین شرایطی چه عکس العملی از خودشان نشان دهند. نه فقط آزار و اذیت یا دزدی بلکه افرادی که ارعاب ایجاد می کنند نیز باید با برخورد قانونی روبرو شوند.

اسمیت که خودش قبلا یک افسر بازنشسته ارتش در مناطقی چون بوسنی و هرزگوین بوده و اکنون مسئول امنیت بیش از 60 مسجد در سرتاسر نیوزیلند می باشد، از عملکرد پلیس این کشور در رابطه با جرایم نفرت محور انتقاد کرد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha