شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دانش آموزان مسلمان در هند دریافت کننده ۸۰% بورس های تحصیلی هستند

حوزه/ یک ارزیابی رسمی منتشر شده توسط هندوستان نشان می دهد ۸۰% کمک هزینه ها و بورس های تحصیلی در دانشگاه های هندوستان به دانش آموزان مسلمان داده می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از tribuneindia، داده های رسمی نشان می دهند دانش آموزان از جامعه اسلامی هندوستان به دلیل داشتن انگیزه بالا برای تحصیل و کسب  نمرات  بهتر موفق می شوند که تقریبا 80% بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی برای ورود به دانشگاه ها را به دست آورند.

داده های رسمی پورتال بورس تحصیلی ملی تحت مدیریت وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند متعلق به سال  2018-2019 تحصیلی در این رابطه نشان دادند که دانش آموزان مسلمان با 80% مقام نخست، دانش آموزان مسیحیان با 7.5 % مقام دوم را به خود اختصاص داده و سیک ها با 5%  و هندوها با 4.7%در رتبه های بعدی قرار دارند.

طبق آمار ارائه شده تسوط این پورتال، بیش از 14 میلیون درخواست در این سال داده شده که 10.8 میلیون آن ها به ثبت و تایید رسیده اند. در این میان دانش آموزانی که بورس و کمک هزینه تحصیلی دریافت کرده اند، 880 هزار نفر مسلمان، 82.6 هزار نفر مسیحی، 54.5 هزار نفر سیک و 52 هزار نفر هندو بودند.

در این میان، بنگال غربی، کارناتاکا، اوتار پرادش، مهاراشترا و کرالا پنج ایالت برتر برای دریافت بورس تحصیلی در هندوستان بوده  اند. و ایالت اوتارپرادش با بیشترین دریافت کننده کمک هزینه تحصیلی در مقام نخست بوده و پس از آن ایالت بنگال غربی قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha