پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتابدار

حوزه/ مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از افتتاح سامانه کتابخانه های حوزه علمیه اصفهان با قابلیت دسترسی به بیش از۴۰ کتابخانه با ۳۷۷هزار جلد کتاب حوزه علمیه اصفهان و دسترسی به بیش از۴۰۰ مرکز علمی و دانشگاه های معتبر کشورخبرداد.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: سامانه ثبت کتاب بساتین در سال1390بصورت اختصاصی برای حوزه علمیه اصفهان از شرکت پیام مشرق خریداری گردید و از همان ابتدا توسط برخی مدارس علمیه اصفهان مورد استفاده قرار گرفت.

وی  در مورد ظرفیت های مورد استفاده از سایت ابراز داشت: متاسفانه از سال91تا95 تعداد معدودی از مدارس همچون کتابخانه امیرالمومنین علیه السلام،امام صادق علیه السلام چهارباغ اصفهان و صدر بازار از این سامانه بهره مند می شدند و حدود40هزارکتاب در این سامانه ثبت شد.

حجت الاسلام امیریان درمورد کارآیی سایت در سالهای اخیر اذعان داشت: از شهریور 95 طی تفاهم نامه جدیدی با شرکت فوق الذکر امکانات جدیدی در سایت تعریف شد و بانام ثناء2قابل استفاده بیش از100کتابدار حوزه های علمیه استان قرار گرفت که هم اکنون بیش از377 هزار کتاب در این سامانه ثبت شده است و این حاصل زحمات کتابداران در 40 مدرسه علمیه و حمایت معاونت تهذیب و تبلیغ استان هست.

مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در مورد افتتاح این سایت افزود: این سامانه از سال 90با فراز و نشیب هایی که در مدیریت کتابخانه ها داشت فعال بوده ولی هم اکنون بخش اعظم کتب کتابخانه ها ثبت شده و تصمیم بر این شد این سامانه مورد دسترسی طلاب و اساتید قرار گیرد.

وی  در مورد ویژگی های سایت بساتین(ثناء2)گفت: امکان دسترسی به بیش از  40کتابخانه حوزه علمیه اصفهان، دسترسی به بیش از400 مورد از مراکز علمی و دانشگاه های معتبر کشور تنها بخشی از امکانات این سامانه است، از این بابت غنی  است.

حجت الاسلام امیریان در مورد دیگر ویژگی های این سایت افزود: هر طلبه با وارد کردن کدملی و شناسه طلبگی خود می تواند وارد سایت شود و امکان جستجوی پرسرعت کتاب و رزرو آنی کتاب تا 24 ساعت و اخذ حداکثر 5 کتاب در هر کتابخانه  برای او مهیا می باشد .

وی در ادامه افزود: این سامانه با آدرس Www.basatin.ir قابل دسترسی برای همه طلاب است و طلاب و فضلاء می توانند آخرین اطلاعات این سامانه را از کانال های ذیل در پیام رسان های ایرانی ایتا و سروش ملاحظه فرمایند،@ketabkhanehhozeh  ، @farhangihozeh

مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت:بزودی نسخ خطی، نسخ چاپ سنگی نیز در این سامانه بارگذاری خواهد شد که به همراه متن کتاب می تواند مورد استفاده محققین قرارگیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ‌‌ IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    0 0
    خسته نباشید سایت مسخره‌ای بود