جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و چند مرکز علمی و دانشگاهی هند

حوزه/ در جریان سفر رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیأت دانشگاه به کشور هند، چند تفاهم نامه همکاری مشترک علمی، پژوهشی و آموزشی میان دانشگاه مذاهب اسلامی و مراکز علمی و دانشگاهی هند به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی که در رأس هیأتی متشکل از دکتر زرهانی و دکتر رئیسیان اعضای هیأت امنای دانشگاه و دکتر جهانگیری مدیرکل دفتر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه به هند سفر کردند در جریان دیدارها و رایزنی ها علمی و دانشگاهی با چند مرکز علمی و دانشگاهی تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کرد.

امضای تفاهم نامه همکاری با مؤسسه پژوهشی علوم اجتماعی دهلی

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و مؤسسه پژوهشی علوم اجتماعی دهلی در جریان دیدار حجت الاسلام والمسلمین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی از این مؤسسه به امضای ریاست دو مرکز رسید.

برگزاری همایش های مشترک، نشست های علمی و پژوهش‌های مشترک و انتشار کتاب ها و فرصت‌های مطالعاتی مشترک از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

در این تفاهم نامه تبادل دانشجویان و اساتید، پژوهش ها و کنفرانس‌های مشترک، فرصت های مطالعاتی و... مورد توافق قرار گرفت.

این مرکز یکی از مراکز مهم پژوهشی در حوزه دین، فلسفه، رسانه، روانشناسی و علوم اجتماعی است و با دانشگاه های مهم ایران همکاری دارد.

امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه نویدا دهلی

در دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با رییس دانشگاه نویدا، تفاهم نامه همکاری میان دو دانشگاه به امضای رؤسای دو دانشگاه رسید.

تبادل دانشجویان و اساتید، پژوهش ها و کنفرانس‌های مشترک، فرصت های مطالعاتی و...  از جمله مفاد تفاهم نامه است.

این دانشگاه دارای ۳ هزار دانشجو، ۱۱۰ هیأت علمی، ۳۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف و دارای دانشکده های مختلف در رشته هایی از قبیل پزشکی، پرستاری، علوم انسانی، مهندسی و... است.

 تفاهم‌نامه همکاری بین رؤسای دانشگاه جواهر لعل هند و مذاهب اسلامی

یکی دیگر از تفاهم نامه های دانشگاه مذاهب اسلامی در این سفر، تفاهم نامه با دانشگاه جواهر لعل نهرو هند بود که به امضای رؤسای دو دانشگاه رسید.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیأت همراه در ادامه دیدارهای خود در سفر به هند، با رئیس دانشگاه جواهر لعل هند دیدار و گفت‌و‌گو کرد و تفاهم نامه ای در خصوص همکاریهای مشترک علمی، پژوهشی، فرصت های مطالعاتی، استفاده از مراکز زبان هر دو دانشگاه برای زبان آموزی، برگزاری دوره ها و کارگاه ها و کنفرانس های مشترک و... به امضا رساند.

این دانشگاه مشهور به اتاق فکر در هند بوده و از کشورهای مختلف از جمله ایران دانشجو دارد و دارای ۸ هزار دانشجو است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha