پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آزمون

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری آزمون های مقاطع بازپذیری سطوح حوزوی دو(کارشناسی)، سه(ارشد) و چهار(دکتری) حوزه های علمیه خواهران استان یزد خبر داد.

فاطمه نظیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور آزمون ورودی مقاطع سطوح سه تا چهار با حضور 209 نفر به میزبانی حوزه علمیه خواهران استان یزد و به صورت مشترک در یک روز برگزار شد.

وی با بیان این که برگزاری آزمون به دلیل وقوع سیل در شمال، جنوب و غرب کشور به خرداد موکول شد افزود:در مقطع چهار(دکترای حوزه) تعداد 49 نفر در رشته های تفسیر تطبیقی و فقه خانواده ثبت نام و در آزمون شرکت کرده اند که ظرفیت پذیرش ما 20 نفر خواهد بود.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد در خصوص تعداد شرکت کنندگان در آزمون مقطع سه(تحصیلات تکمیلی) هم گفت: 141 طلبه فارغ التحصیل سطح دو برای ورود به سه مرکز تخصصی آموزش عالی ارشد حوزه علمیه خواهران در شهرستان های اردکان، میبد و یزد شرکت کرده اند.

فاطمه نظیر رشته های تحصیلی مقطع سه را شامل فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن، کلام با گرایش امامت، اخلاق و تربیت اسلامی، مدرسی ادبیات عرب و تاریخ اسلام برشمرد و افزود: در نهایت 100 نفر در این رشته ها پذیرفته می شوند.

وی اذعان کرد: برای بازماندگان از تحصیل مقطع کارشناسی(سطح دو) که طی سال های گذشته پس از تحصیل چند ترم به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده اند؛ هر سال یک آزمون بازپذیری برگزار می شود که تعداد 19 نفر در این آزمون شرکت کرده اند که پس از کسب امتیاز لازم در مدارس محل زندگی خود به تحصیلات خود ادامه می دهند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد از بانوان علاقه مند به تحصیل علوم دینی دعوت کرد تا برای ثبت نام و پذیرش مهرماه امسال از تاریخ 23 تیرماه 98 برای ثبت نام اینترتی به پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خواهران کشور به آدرسwww.whc.ir مراجعه نمایند.

برپایه این گزارش، استان یزد دارای 17 مرکز تحصیلات کارشناسی در همه شهرستان های استان یزد است و شهر یزد به تنهایی شش مرکز تحصیلات سطح دو را داراست.
 

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha