پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهریز

حوزه/ معاون اداری مالی حوزه علمیه خواهران استان یزد از استیجاری بودن مکان آموزشی ۱۱ مدرسه علمیه خواهران در سطح استان یزد خبر داد و گفت: پروژه برخی مدارس هنوز تکمیل نشده و یا نیازمند اختصاص اعتبار مورد نیاز و یا زمین برای شروع ساخت و ساز است.

ابراهیم نقیب احمدی اناری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران استان یزد دارای 22 مدرسه علمیه خواهران در همه شهرستان ها و در همه  مقاطع تحصیلی از سطح دو تا چهار(کارشناسی تا دکترا) است که هنوز همه این مدارس دارای مکان اختصاصی آموزشی حوزه نیست.

وی افزود: در اواخر رمضان امسال مراسم کلنگ زنی سیزدهمین ساختمان آموزشی حوزه های علمیه خواهران استان در شهرستان خاتم با حضور مسؤولان شهرستانی و مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد انجام شد و مراحل ساخت و ساز آن همراه با مراسم کلنگ زنی آغاز شده است.

معاونت اداری مالی حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: در فاز اول قرار داد اسکلت به ارزش ریالی 770 میلیون تومان منعقد شده و تأمین اعتبار آن نیز از سوی حوزه های علمیه خواهران صورت گرفته است و برای انجام فازهای دیگر به اعتباری حدود  27 میلیارد ریال نیاز است که به همت خیرین شهرستان و مسؤولین محترم نیاز خواهد داشت .

نقیب احمدی اناری ادامه داد: مدرسه علمیه کوثر خاتم از سال 1390 تا کنون در اعتبارات استانی و ملی عمرانی حوزه های علمیه خواهران استان لحاظ شده بود که بعد انجام مطالعات اولیه و گرفتن مجوز های قانونی بالاخره کلنگ احداث آن به زمین زده شد.

معاون اداری مالی حوزه علمیه خواهران استان یزد در خصوص وضعیت ساختمان و مکان های آموزشی سایر مدارس علمیه خواهران استان یزد گفت: در اردکان دو مدرسه علمیه سطح دو در شهرهای اردکان و احمدآباد تکمیل شده است و درشهرستان میبد مدرسه علمیه سطح دو میبد در حال بهره برداری و عملیات عمرانی سطح 3 نیز رو به پایان است.

نقیب احمدی اناری افزود: شهرستان های ابرکوه، بافق و مهریز هر کدام دارای یک مدرسه سطح دو است که کار ساخت آن با کمک خیرین پایان یافته است و در شهر یزد هم مدرسه سطح دو حضرت زینب(س)، مقطع سیکل حضرت زینب کبری(س)، مکتب الزهرا(س) و مدرسه سطح سه(ارشد)امام حسین(ع) هم کار ساخت آن تمام شده و در حال بهره برداری برای طلاب شده است.

وی تصریح کرد: مدارس ریحانة الرسول شهر یزد و مدرسه ام ابیها(س) تفت هم هنوز کار ساخت آن ادامه دارد و سایر مدارس علمیه خواهران شامل دو مدرسه سطح چهار حوزه(دکترا) در یزد و میبد، یک مدرسه سطح دو در اشکذر، یک مدرسه سطح سه در اردکان، یک مدرسه سطح دو در بهاباد و دو مدرسه دیگر در شهر یزد به نام های معصومیه(س)وابسته به آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) و مدرسه سید الشهدا هنوز نیازمند زمین و ساخت و ساز مکان اختصاصی هستند.

معاون اداری مالی حوزه علمیه خواهران استان یزد، از خیران مدرسه ساز استان و سایر افراد خیّر دعوت کرد تا در صورت تمایل به ساخت مدارس علمیه خواهران به مدارس علمیه واقع در هر شهرستان و یا مرکز مدیریت خواهران واقع در خیابان آیت الله کاشانی یزد، انتهای کوچه فاطمیه،  کوچه حوزه علمیه خواهران استان مراجعه نمایند.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha