شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دهه کرامت

حوزه/ رئیس كارگروه اقوام، ملل و مذاهب ستاد هماهنگی دهه كرامت كشور با بیان اینکه تمامی نمایندگان فرهنگی ایران در ۸۰ نمایندگی و ۵۸ كشور جهان، در دهه كرامت به اجرای برنامه‌ها خواهند پرداخت، گفت: برگزاری جشن‌های ولادت حضرت معصومه(س) و میلاد امام رضا(ع) از جمله برنامه هایی است که در سایر کشورها برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، عبدالرضا راشد، نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست مشترک شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشور نماینده رسمی جمهوری در برنامه‌های فرهنگی و فعالیت‌های دینی است، اظهار داشت: در چند کشور برنامه اصلی به مناسبت دهه کرامت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تمامی نمایندگان فرهنگی ایران در ۸۰ نمایندگی ۵۸ كشور جهان در دهه كرامت به اجرای برنامه‌ها خواهند پرداخت، افزود: برگزاری جشن‌های ولادت حضرت معصومه(س) و میلاد امام رضا(ع)، برگزاری نمایشگاه‌های پوستر،كتاب و ... از جمله برنامه هایی خواهد بود که در سایر کشور ها برگزار می شود.

نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشور به تشکیل شورای دهه كرامت با مدیریت رئیس نمایندگی سیاسی ایران در كشورهای مختلف به دبیری نمایندگان فرهنگی و با عضویت نهادهای فرهنگی در كشورها اشاره کرد و بیان داشت:  با هماهنگی‌های صورت گرفته تشكل‌های بومی هر منطقه و كشور هم برنامه‌های ویژه‌ای خواهند داشت.

وی  ادامه داد:  مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ۱۴۰ كشور دنیا بیش از ۷۰۰ نفر عضو دارد، همچنین بیش از هزار مركز و مؤسسه دینی و شیعی با آن مرتبط است.

راشد در ادامه ابراز کرد: سه هزار مبلغ بومی تحت پوشش مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ایام دهه كرامت برنامه اجرا می‌كنند، یادآورد شد: تشكل‌های بومی  شیعی در ایام دهه كرامت در كشورهای مختلف در مساجد برنامه‌های ویژه دهه كرامت را اجرا خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha