شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مقامات مصری اتهام تعطیل سازی مساجد را رد کردند

حوزه/درحالی که اخیرا طبق ادعایی که در شبکه های مجازی منتشر شده، دولت مصر متهم به تعطیل سازی هزاران مسجد در طرح «مبارزه با تروریسم» شده، دولت این ادعا را کذب خواند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از البوابة، مقامات دولت مصر متهم شدند که به بهانه طرح «مبارزه با تروریسم» هزاران مسجد در این کشور را تعطیل ساخته اند. مقامات مصری نیز ضمن رد این ادعا اعلام کردند که شماری از گزارش های نادرست و دروغین منتشر شده در شبکه های مجازی و دیگر منابع اینترنتی، سبب نگرانی عمومی شده است.

دولت مصر مدعی شد که این اخبار مخرب در راستای آغاز طرح ضد افراط گرایی علیه موسسات و واعظانی که ایدئولوژی های تندرو  را ترویج می کنند منتشر گردیده است. برخی منابع  اخیرا مدعی شده بودند که نزدیک به 20 هزار مرکز دینی و عبادی توسط وزارت اوقاف مصر تعطیل شده  اند، دولت مصر ضمن انتشار اعلامیه ای، خبررسانی این منابع را شایعات بی اساس دانست.

وزیر اوقاف مصر روز جمعه در سخنانی بر گذاشتن مقررات خاص بر 198 هزار مسجد در سراسر این کشور اذعان کرد با این حال اعلام داشتن که این رقم شامل مکان های غیرقانونی و گروه های سیاسی نمی شود که به نام گروه های اسلامی از نام مذهب سوءاستفاده می کنند.

در سخن دیگری، در بیانیه اوقاف شایعات مبنی بر دادن اجازه به ساخت مساجد بدون مجوز رسمی را رد کرده و اعلام داشت که این نهاد بدون داشتن گواهینامه به هیچ مسجدی اجازه ساخت نمی دهد.

 

  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha