شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
داستان نویسی

حوزه/ معاون آموزش مدرسه اسلامی هنر گفت: در شرایط کنونی زمینه فعالیت طلاب در عرصه داستان نویسی مساعدتر از فیلمنامه نویسی است.

حجت الاسلام سید احمد بطحایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با اشاره به شرایط کار در زمینه داستان نویسی با فیلمنامه نویسی تفاوت ویژه ای دارد، اظهار داشت: البته برخی از طلاب در هر دو عرصه فعال هستند اما به طور نسبی شرایط برای داستان نویسی با توجه به مشکلات اقتصادی مساعدتر است.

وی افزود: ماهیت فیلمنامه نویسی در رسیدن به تولید با داستان تفاوت محسوسی دارد، چرا که فیلمنامه معمولاً برای این که به ثمر بنشیند می بایست به فیلم کوتاه یا بلند تبدیل شود، این در حالی است که داستان باید به دست ناشر برسد که باز ممکن است منتشر شود یا نشود ولی در زمینه فیلمنامه این طور نیست چون وقتی یک نویسنده حوزوی، فیلمنامه ای می نویسد چه در بخش بلند و چه کوتاه ، خودش معمولاً توانایی تولید اثر را ندارد.

این نویسنده و رمان نویس حوزوی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر برای تولید یک فیلم کوتاه ده دقیقه ای بین 50 تا 100 میلیون تومان باید هزینه کرد اما رمان و داستان با سه هزار نسخه نسبت به فیلم، هزینه چندانی در برندارد هر چند که در یکی دو سال اخیر در این بخش نیز شاهد گرانی بیش از حد کاغذ بوده ایم.

وی گفت: از سویی در بسیاری از مواقع، نهادهای حوزوی نمی توانند در تولید فیلم و حتی فیلم کوتاه حمایت چندانی از سازندگان حوزوی به عمل آورند اما با وجود همه مشکلات اقتصادی ، شاید در زمینه انتشار کتاب ، دستشان بازتر باشد.

حجت الاسلام بطحایی اضافه کرد: همین الان هزینه تولید یک فیلم سینمایی به طور میانگین بالای یک میلیاردتومان است که طبعاً تامین این مبالغ از سوی حوزویان و نهادهای حوزوی با توجه به شرایط موجود برنمی آید ، چرا که در حوزه اولویت های مهمی وجود دارد که قاعدتاً باید صرف آن شود و لذا در مجموع به نظر بنده، شرایط برای فعالیت حوزویان در عرصه داستان نویسی و خروجی این کار مساعدتر از فیلمنامه نویسی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha